Gå til innhold

Han er deprimert og lei


Gjest dama hans

Anbefalte innlegg

Gjest dama hans

Jeg er en jente på 20 år som er ganske lei for tiden, problemet mitt er at gutten jeg har vært sammen med i 1, 5 år er så deppa. Han har hatt en depresjon over nesten en måned nå. Han sier at han er livredd for at han ikke skal bli frisk, og nå begynner jeg også og bli redd, det begynner å prege meg også…Det fokuseres stadig på negative ting, og denne ”sykdommen” hans står liksom i fokus hele dagen. Jeg savner tiden vi hadde før, da vi kunne kose oss og finne på gøyale ting. Hva bør jeg som kjæreste gjøre i et slikt tilfelle? Jeg vil ikke at dette skal ødelegge forholdet vårt! Han sier at han prøver å være positiv, men i de gode periodene han har innimellom frykter han stadig at depresjonen skal komme over ham igjen… Det er ikke lett for meg å være ”psykolog”, dessuten kjenner jeg at dette påvirker meg også. Jeg vil så gjerne at alt skal bli som før, slik at vi kan få tilbake ”de positive øynene” og kunne glede oss over ting, dette gjelder meg også… Vi snakker mye sammen, og har ingen problemer med å være absolutt åpne mot hverandre. Kjæresten min har ikke søkt hjelp ennå, men han vurderer det. Vær så snill og del noen erfaringer med meg eller gi meg noen råd…

På forhånd

Tusen takk for råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gå fra han, det er det verste du kan gjøre.

Jeg vet det er tungt for deg.

Men ikke gå fra han, da blir han totalt ødelagt.

..

Gjør ting du vet han liker (ikke sex) men..

litt morsomme ting.

vær litt dominant, det er det han trenger.

elsk han, fortell han det ofte, hvor mye, og samme hvordan han er.

Hvis at du er der. han blir bedre.

Men ikke gå fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sett krav om at han oppsøker hjelp. Det er det aller viktigste.

Til downinit: Hvorfor ikke sex? Alt positivt en kan gjøre sammen må da være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...