Gå til innhold

Fikk du være så lenge du ville ute i helgene....


Gjest tenåring i dag

Anbefalte innlegg

Gjest tenåring i dag

som tenåring? hvis du fikk lov tok du skade av det på noen måter, og skeiet du ut siden du fikk lov? Tror du på frihet under ansvar? har inntrykk av at noen tenåringer får gjøre kanske mye, og noen ikke. Har også en følelse av at der det er for strengt kan ungdommen virkelig skeie ut hvis han eller hun aldri får lov til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aliza1365380759

Nei, jeg fikk ikke være ute så lenge jeg ville, men foreldrene mine var ikke så strenge at det ikke var mulig å være ute til i 2-tida en lørdag i ny og ne. Da satt de derimot våkne i stua når jeg kom hjem, så det begrenset vel utskeielsene en god del. Jeg tror på frihet under ansvar under den forusetning at du viser at du takler å ha frihet under ansvar og er mulig å stole på. Det nytter ikke å forsøke å forhandle fram frihet under ansvar hvis du kommer full hjem hver helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fride fra landet

Jeg hadde få, om noen, grenser da jeg var tenåring. Ting begrensa seg selv av hva venner fikk lov til. Jeg tror på frihet under ansvar så lenge foreldrene følger opp. Det er like godt å bli selvstendig og lære seg hva ansvar betyr i tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det tror jeg

jeg er 18 og har ikke hatt så strenge regler. Det var en periode der jeg egentlig hadde faste innetider, men hvis jeg sendte en mld og spurte om jeg kunne bli lenger ute så var det som regel greit. Som en annen her sier så begrenset det seg selv med hva vennene fikk lov til. Men foreldrene mine har alltid vært nattmennesker, særlig pappa, så han var alltid våken når jeg kom hjem uansett hvor sent det ble.

De siste to årene har jeg ikke hatt noen innetider, de vet jeg er fornuftig og så lenge jeg skriver en sms og sier fra i løpet av kvelden om jeg blir sen/overnatter borte så går det helt greit.

Jeg tror frihet under ansvar passer for noen, men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det tror jeg

Jeg er forresten enig med deg at hvis en tenåring "aldri" får lov til noe, og har mye strengere regler enn sine venner så blir det mer lyving og mer av andre ting man ikke har lov til. Men man må jo nesten se an ungdommen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nei, jeg fikk absolutt ikke være ute så lenge jeg ville når jeg var tenåring. Hadde nok en mye strengere regler enn de fleste av mine venninner. Har nok heller ikke tatt skade av at jeg hadde strengere regler enn andre, men husker jeg syntes det var forferdelig. Og egenlti veldig flaut. Og egentlig var det nok værre at jeg måtte dra hjem tidligere enn mine venninner, for da måtte jeg reise alene hjem, mens de andre tok følge en-to timer senere.

Jeg har en datter som snart er 18, og har hatt løsere innetider enn jeg selv hadde. Men har hatt som regel at jeg skal vite hvor hun er, og når hun har tenkt seg hjem. Kommer hun senere skal jeg vite om det. Jeg vet også hvem hun er sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fikk jeg. Hverdager og helger, så lenge jeg sa i fra hvor jeg var og om jeg ble senere enn avtalt. Jeg har nesten alltid tatt ansvar for min egen søvn, så det har vært mitt problem. Vi var rimelig uskyldige. Det hendte vi fant på tull, men det kunne skjedd når som helst på døgnet.

Ellers så var nabolaget rimelig trygt, jeg betviler jeg hadde hatt de samme reglene om jeg bodde mitt i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst en veldig grei ungdom jeg. :o) Fikk stort sett være ute så lenge jeg ville, men jeg var vel aldri på fester, kun hos venninner og etterhvert hos kjæresten min og vi var tydeligvis usedvanlige snille. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke være ute hvor lenge jeg ville,og ble kjørt og hentet.

Men de var veldig snille om jeg spurte om å få være lengre om vi satt hos noen venner.

Fikk ikke lov å henge rundt hele natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lite ute så lenge jeg bodde hjemme (til jeg var 15), bl.a. fordi jeg bodde langt fra folk. Kan ikke huske når jeg måtte være hjemme, men jeg husker at mamma kom og hentet meg et par ganger, og da var ingen av de andre gått hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

''Fikk du være så lenge du ville ute i helgene....

som tenåring? hvis du fikk lov tok du skade av det på noen måter, og skeiet du ut siden du fikk lov?''

Nei, jeg fikk ikke være ute så lenge jeg ville, hadde vel egentlig urimelige krav til innetider i ungdomstida. I ettertid ser jeg jo at jeg ikke tok skade av det, eller skeiet ut heller, men som den eneste i venninnegjengen med de innetidene var det ikke særlig kjekt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...