Gå til innhold

Muskelsvikt eller noe verre?

Anbefalte innlegg

Gjest Melkior

Hei. Min eksmann (snart 50) har synlige skjelvinger i hodet og i ryggen når han sitter. Da vi har nylig vært gjennom et samlivsbrudd vil det være vanskelig for meg å "tvinge" ham til legen og selv er han ikke en "doktormase", men jeg er svært bekymret for han. Hva kan disse skjelvingene skyldes og hva skal jeg gjøre? Kan jeg bestille en time hos lege for han uten hans samtykke? Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29727-muskelsvikt-eller-noe-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fysioterapeut

Skjelvinger i kroppen kan skyldes en rekke ting. F.eks kan det skyldes de psykiske og fysiske stressfaktorene han nå har vært gjennom/er i pga samlivsbruddet. Det kan også skyldes sykdommer i nerve/muskel-systemet,og det kan være fysisk overbelastning/utmattethet - dette er NOEN av tingene som kan føre til skjelvinger som du beskriver.

For å finne det ut, må han, som du sier, til en legesjekk. Dette er nok en ting han må ordne med selv - du kan bestille time for han, men han må jo være enig i dette - ingen kan tvinge han til å gå til legen.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg synes en lege bør se på dette, men ingen kan tvinges til lege mot sin vilje annet enn ved alvorlige sinnslidelser, og det er det neppe. Du kan neppe gjøre annet enn å foreslå det og anbefale det for han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...