Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp?


Imelis

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg har vært utsatt for overgrep som barn, har sosial angst og er deprimert. Har snakket med lege og er henvist til psykolog. Men det tar jo tid å få time til sistnevnte. Føler også jeg ikke kan bruke legen oftere enn jeg gjør (har vært der ukentlig, to uker til neste gang). Men jeg føler jeg trenger mere hjelp og større behov for å prate med noen som forstår. Hvor kan man henvende seg for å få hjelp foruten å gå til lege/psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillemegpåtur

Hvor gammel er du? Helsestasjon for ungdom kan jo være en mulighet? Er i de fleste kommuner og ofte fra 16-20 års alderen, noen for de opptil 25 år også. Det får du sjekke selv.

Kunne en prest eller lignende vært hjelp? Ha noen å prate med som har taushetsplikt?

Forumer kan jo også være en løsning, men dette forumet er kanskje ikke riktig (pga en del troll og lignende). Det finnes mange forumer som fokuserer kun på angst og depresjoner. Google forum + angst og kanskje også forum + overgrep, mulig du finner et støtteforum for overgrepsutsatte også. Så kan du "prate" så mye du vil og få respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

takker for svaret ditt..har vært borte noen dager.Det er noe som heter angstringen...jeg tror det kan være noe for deg.Sjekk det på nettet.Ønsker deg alt godt også! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...