Gjest cactus2 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei hei Jeg er en dame på tretti med spiral og har hatt den i litt over ett år. Nå er blødningene blitt borte de siste to mnd. Det er helt sikkert normalt men har brukt leonova i åtte år og ikke opplevd at den har blitt helt borte før. Føler meg trett og uopplagt og har fått en "oppblåst" mage. Har endel premenstruelle smerter i mageregionen som føles som lette rier som kommer og går. Har tatt test på graviditet men den var negetiv og lurer på om alt egentlig er som det skal? vennlig hilsen meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er relativt vanlig at menstruasjonen blir borte med levonova, men andre årsaker bør utelukkes. Nå er du bare tretti så det er usannsynlig at du er kommet i overgangsalderen, men det kan være andre hormonforstyrrelser som gjør at menstruasjonen blir borte. Hvis du har økende smerter, bør du søke lege, men ellers kan du vente en måneds tid (3 måneder uten menstruasjon) for å få tatt en sjekk av hormonene med en blodprøve, stoffskifte, østrogennivå og FSH samt prolaktin (hypofysehormoner) Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.