Gå til innhold

NHD-antipsykotika


Gjest -ikke i kveld.

Anbefalte innlegg

Gjest -ikke i kveld.

Hei! 1) Har AP en antidepressiv effekt også?

Jeg sluttet med dette for en måned siden, føler meg mer deprimert nå. 2) Tror du det kan forklares som en følge av at jeg har sluttet? Jeg sluttet med Abilify, men bruker enda antidepressivaer (Cymbalta og Citalopram)

3)Finnes det medisiner som er bedre enn andre for å behandle dystimy?

På forhånd Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Ja, AP har antidepressiv effekt.

2. SSRI i store doser over lang tid er korrekt behandling for dystymi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -ikke i kveld

1. Ja, AP har antidepressiv effekt.

2. SSRI i store doser over lang tid er korrekt behandling for dystymi.

Er 60mg Cymbalta og 20mg Citalopram en stor dose synes du? Jeg spør bare fordi dette ikke ser ut til å hjelpe. Har brukt dette lenge, over et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er 60mg Cymbalta og 20mg Citalopram en stor dose synes du? Jeg spør bare fordi dette ikke ser ut til å hjelpe. Har brukt dette lenge, over et år.

Cymbalta 60 mg er standard dose.

Citalopram 20 mg er en liten dose.

Jeg ville tatt bort citalopram og forsøkt med Cipralex minst 20 mg eller Seroxat minst 40 mg. Kanskje må disse dosene dobles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -ikke i kveld

Cymbalta 60 mg er standard dose.

Citalopram 20 mg er en liten dose.

Jeg ville tatt bort citalopram og forsøkt med Cipralex minst 20 mg eller Seroxat minst 40 mg. Kanskje må disse dosene dobles.

Takk skal du ha. Dette er gode råd jeg skulle ønske jeg kunne få forsøke, men hva gjør man når både lege og psykiater synes jeg er bra nok medisinert til tross for at jeg selv mener jeg enda er mye deprimert? Som pasient kan man ikke bare ønske og forlange, dessverre. Har du noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Dette er gode råd jeg skulle ønske jeg kunne få forsøke, men hva gjør man når både lege og psykiater synes jeg er bra nok medisinert til tross for at jeg selv mener jeg enda er mye deprimert? Som pasient kan man ikke bare ønske og forlange, dessverre. Har du noen råd?

Hva med å ta med NHDs svar neste gang du snakker med dem? Da er det ikke bare dine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -ikke i kveld.

Hva med å ta med NHDs svar neste gang du snakker med dem? Da er det ikke bare dine ord :)

Da forteller jeg samtidig at jeg ikke har tiltro til deres vurderinger, som igjen sikkert kan oppfattes som respektløst..men på en annen side- det er min helse, min jobb å bli frisk.., kanskje det kan bli møtt med forståelse likevel? Jeg vet bare ikke, gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forteller jeg samtidig at jeg ikke har tiltro til deres vurderinger, som igjen sikkert kan oppfattes som respektløst..men på en annen side- det er min helse, min jobb å bli frisk.., kanskje det kan bli møtt med forståelse likevel? Jeg vet bare ikke, gruer meg!

Kanskje de setter pris på at du tar ansvar for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymjeg

Takk skal du ha. Dette er gode råd jeg skulle ønske jeg kunne få forsøke, men hva gjør man når både lege og psykiater synes jeg er bra nok medisinert til tross for at jeg selv mener jeg enda er mye deprimert? Som pasient kan man ikke bare ønske og forlange, dessverre. Har du noen råd?

"Som pasient kan man ikke bare ønske og forlange".

Jo det kan man faktisk - men det kan være vanskelig selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forteller jeg samtidig at jeg ikke har tiltro til deres vurderinger, som igjen sikkert kan oppfattes som respektløst..men på en annen side- det er min helse, min jobb å bli frisk.., kanskje det kan bli møtt med forståelse likevel? Jeg vet bare ikke, gruer meg!

Jeg var hos legen min i går, og tok opp medisineringen min i forhold til noe jeg har lest her på dol.

Legen kjente til dol, og var enig i medisineringen.

Så bare ta det opp. Skriv ut svaret og ta det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...