Gå til innhold

omsorgsbolig


tvilling75

Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som har vært manisk depressiv siden tenårene. For snart 4 år siden fikk hun en kraftig psykose og var innlagt i 8-9 mnd på psykiatrisk. Siden har hun fått diagnosen shizoaffektiv lidelse. Hun hører stemmer, orker ikke gjøre noe særlig, klarer ikke lage seg middag engang eller holde det ryddig/rent rundt seg. I tillegg sliter hun med depresjoner. Nå har hun hatt 4 selvmordsforsøk siden i sommer (2 av gangene var det stemmene som ba henne gjøre det), nå sist kom hun for sent inn til pumping og det var bare flaks hun overlevde den store dosen med medisiner hun hadde tatt. Jeg satt med henne på medisinsk overvåkning i nesten 2 døgn.

Nå er hun igjen innlagt på psyk. men jeg er stygt redd de sender henne hjem når hun selv vil. Slik de har gjort de siste gangene.

Jeg bor på vestlandet, min mor på østlandet. Så det har vært vanskelig å kunne hjelpe henne. Etter det ble slutt med samboeren gjennom 10 år høsten 2006, har hun hatt det ekstra tøft. Hun har ingen der borte, og det blir exen som må stille opp.

Nå ønsker jeg å få henne vestover, i en omsorgsbolig, da jeg mener hun ikke kan eller bør bo alene. Har forstått at det er svært vanskelig å få til, men kanskje noen her kan hjelpe meg med hvordan jeg bør gå fram.

Føler meg helt grønn på dette området, da ingen noensinne har pratet med meg om mamma og sykdommen, foruten henne selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...