Gå til innhold

Blodprøver?


Gjest lillys

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det kan man ikke.

Ok. tusen takk for svar :-)

Finnes det noen måte å måle nivået med serotoin?

Eller skal man bare prøve seg fram med antidepressiva, og prøve å finne den rette type medisinen av det slaget?

Jeg skal begynne med medisiner mot angst. Har fått en panikklidelse. Legen er noe usikker på hva jeg skal begynne med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ok. tusen takk for svar :-)

Finnes det noen måte å måle nivået med serotoin?

Eller skal man bare prøve seg fram med antidepressiva, og prøve å finne den rette type medisinen av det slaget?

Jeg skal begynne med medisiner mot angst. Har fått en panikklidelse. Legen er noe usikker på hva jeg skal begynne med..

Du skal bare begynne med et SSRI (Cipralex, Seroxat, Zoloft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare begynne med et SSRI (Cipralex, Seroxat, Zoloft).

Ok..

Da skal jeg snakke med legen min om det. Håper antidepressiva kan være en hjelp, så jeg kommer meg opp igjen. Vet selv at det trengs jobbing fra min side og. Kan ikke regne med at ei "pille" gjør all jobben..

Det er den vanlige "angst" medisinen? (panikklidelse)

Har lest om så mange som ar problemer med denne type medisin, men regner med at det også er mange som god nytte av den og.

Kan fysiske smerter være forårsaket for at man har psykiske lidelser, som angst? Som at eksemen blusser opp, føler at kroppen henger og slenger og ikke vil fungere som normalt?..

Er det mange som bruker antidepressiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...