Gå til innhold

Ingen effekt av AD -hva gjør jeg?NHD

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har slitt med tilbakevendende depresjoner i mange år. Jeg har prøvd flere typer AD, men har hatt lite effekt av samtlige. Hva gjør jeg hvis/når jeg blir deprimert igjen? Og hvordan forbygge nye depresjoner? Hva skal til for å få prøve ut ECT-behandling? Håper noen/NHD kan svare på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29740-ingen-effekt-av-ad-hva-gj%C3%B8r-jegnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du virkelig prøvd ut de fleste AD i høye doser og evt i kombinasjoner? Har du vært hos en psykiater?

Dersom det er slik at alle medikamentelle alternativ er godt utprøvd, er det en grunn til å prøve ECT. Du kan få ECT poliklinisk. Snakk med en psykiater om dette.

Gjest (Anonymous)

Har du virkelig prøvd ut de fleste AD i høye doser og evt i kombinasjoner? Har du vært hos en psykiater?

Dersom det er slik at alle medikamentelle alternativ er godt utprøvd, er det en grunn til å prøve ECT. Du kan få ECT poliklinisk. Snakk med en psykiater om dette.

Jeg har prøvd : Tolvon (90 mg), Seroxat (20 mg), Noritren (100 mg), Efexor (300 mg), siste over ca. 2,5 år. Tilsammen prøvd Ad i 6 år. Hvordan legge dette fram for psykiateren, jeg går til han 2 ganger i mnd.(Z00.4)

Annonse

et viktig punkt er at man kan bli mer rustet mot senere depresjoner...

klems bella

Hei!

Kognitiv terapi går ut på at man skal endre de negative måtene man tenker på. En som ofte tar ting i verste mening, ikke roser seg selv og ofte skylder på seg selv når noe går galt kan lettere utvikle depresjoner.

Hvis du har dårlig selvtillit, og tenker mye negativt har denne terapiformen noe for seg.

Ofte kombinerer man terapi med medikamenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...