Gå til innhold

Barnevernspedagog el advokatsekretær..

Nb!

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt lyst å bli barnevernspedagog el advokatsekretær, men siden jeg fikk eldstemann da jeg var 19 år, fikk jeg kun "tid" til å bli ferdig med 3 årig allmenn.. Har vært hjemme i 10 år nå, å tar et studie nå som kun er over et år, for å ha noe å vise til oi det hele tatt...

Men det jeg lurer på er hvordan er utdannelsen på disse tO?? Hvor finner jeg det, jeg har aller mest lyst å bli barnevernspedagog tror jeg ;-) Det er det som har stått mitt hjerte nærmest siden jeg var "liten", noen som vet hvordan jeg må gå frem, å on utdannelsene kun ligger laaaangt borte... jeg kjan ikke reise langt bort da jeg har 4 barn som må gå på skole her vi bor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hjelpen ;D

MEN, må advare deg om at det er mye frustrasjon og følelse av utilstrekkelighet forbundet med å jobbe i barnevernet. De jeg kjenner opplever å ikke ha mulighet for å gjøre en ordentlig og god jobb pga manglende ressurser og prioriteringer i kommunen. Sikkert litt på samme måte som for sykepleiere (og lærere for den saks skyld) Men kommer vel sikkert også litt an på hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du lyst til å bli barnevernspedagog?

Og hvorfor har du lyst til å bli advokatsekretær?

;-) ganske enkelt egentlig .

Advokatsekretær: Fordi jeg hadde endel juss når jeg gikk på videregående og jeg har også endel nå, vi bruker lovverket mye hver dag, så det er noe jeg får til og syns er interessant.. Har fått toppkarakterer hele tiden i dette.

Barnevernspedagog: Er det jeg har aller mest lyst til, fordi jeg har lyst å hjelpe barn i vanskelige situasjoner, det være seg i skolesammenheng, hjemme osv..

Jeg har hatt lyst til dette siden jeg var liten, og har også hatt et sterkt ønske om å bli fosterfamilie for barn, når mine egne er større ;-)

Såg på et av innlegga her at, dette kunne være vanskelig, pga budsjett osv.. Men har lyst å prøve å gjøre noe som kan gjøre en forskjell i et lite barns hverdag ;-)

Jeg har selv brukt barnevernet i en mindre periode, til min eldste sønn som sliter på skolen med lesing og skriving, da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få barnevernet inn i saken siden det var de som satt på "pengesekken". Jeg gjorde slik jeg fikk beskjed om at jeg kunne, hvis jeg ville, og min sønn fikk tilbud om støttekontakt, besøkshjem, gratis sfo, osv... Vi brukte dette over en kort periode like etter at far til sønnen min døde, men nå er alt lagt bort og jeg tar sfo selv. Og han har ingen støttekontakt, besøkshjem osv, da dette var noe som ikke fungerte for vår del, han ville helst være hjemme hos meg.

men jeg syns dette var svært positivt når vi kom opp i en vanskelig situasjon, at vi hadde en instans som kunne komme inn å hjelpe han, de var også med på alle møter som ble holdt på skolen, å da fikk skolen fortgang på hva de kunne hjelpe han med, i motsetning til hva de hadde gjort da jeg stod alene og jobbet med saken ;-)

Derfor vil jeg bli et av de to, som står mitt hjerte nærmest, ganske ulike, men det er de to feltene jeg interesserer meg mest for, å jeg må også ta det som er nærmest mitt hjemsted siden, jeg ikke kan reise avgårde og ta 4 barn med, slik at de må skifte bosted, venner osv.. Så jeg må velge det som er nærmest her ;-) vet du noe om disse utdanningene el kanskje..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Fordelen med advokatsekretær-yrket er at det er en kort utdannelse og er godt betalt, om man finner en god jobb. Men jobben kan nok i mange tilfeller være litt ensformig, spørs hva slags sted du havner.

Barnevernspedagog-utdannelsen er vel minst treårig, og som sådan et lengre lerret å bleke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig vanskelig å få jobb som advokatsekretær?

Venninna mi gikk det studiet på utdanningshuset, ikke en eneste en i klassen fkk jobb som det. Kjenner ei anna ei som også gikk den utdannelsen, og der var hun den eneste som fikk jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Ang Advokatsekretær vet jeg at man ikke tjener så godt som mange tror i det yrket. Men det kommer helt an på hva slags firma man får jobb i, hvor mye ansvar man får og hvor mye rom det er for egenutvikling.

Jeg vet at advokatsekretærer ofte har slitt med å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...