Gå til innhold

Dere er sikkert drit lei hele lommemannen,men...


Mamma07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes de like godt kunne sagt navnet, i steden for å hinte og komme med hentydninger hele tiden. De har jo kommet med opplysninger om alt mulig, hint hint hint osv. Jeg skjønner ikke at de kan vise så liten respekt for familien hans, stakkars, som må få så mye dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de like godt kunne sagt navnet, i steden for å hinte og komme med hentydninger hele tiden. De har jo kommet med opplysninger om alt mulig, hint hint hint osv. Jeg skjønner ikke at de kan vise så liten respekt for familien hans, stakkars, som må få så mye dritt.

Syns folk burde få være anonyme til de blir dømt jeg. Tenk om han er uskyldig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk burde få være anonyme til de blir dømt jeg. Tenk om han er uskyldig ?

Enig med deg der. Jeg mente bare at media er så jævlig kyniske når de hinter og hinter. Folk skjønner jo hvem det er da, hvis de bor i nærheten osv. Men enig i at de burde latt være å si noe som helst så lenge han ikke er dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener de bare kan si navnet i media.''

Jeg mener det er et godt prinsipp å ikke si navnet. Selv om jeg tror lommemannen er skyldig, og sikkert skyldig i mye mer enn han kommer til å bli dømt for, så skal generelle retningslinjer følges.

Folk kan jo anklages for mord, og likevel være uskyldige, og derfor er det et godt prinsipp som henger sammen med det at ingen er skyldige i det stadiet de har status som mistenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de like godt kunne sagt navnet, i steden for å hinte og komme med hentydninger hele tiden. De har jo kommet med opplysninger om alt mulig, hint hint hint osv. Jeg skjønner ikke at de kan vise så liten respekt for familien hans, stakkars, som må få så mye dritt.

Synes også synd på familien hans...

Og enig i at han burde være anonym til han var dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva jeg synes om dette. En av ulempene med internet, er at folk grafser og snoker. I denne saken er det kanskje ok å si navnet, men generelt er det ikke av offentlig interesse/nytte å vite hvem som har gjort hva.

Offentliggjøring av navn, er ofte vanskelig for etterforskningen, da det kan innvirke på vitner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er interessert i å vite hvem lommemannen er, har sikkert forlengst funnet det ut via DOL eller andre internettsider.

Jeg fant ham i skattelistelistene og firmaet hans i Brønnøysundregisteret.

Mannen deler navn med 140 andre, så det sier oss jo ikke så mye om navnet blir oppgitt, Kanskje noen av navnebrødrene blir mistenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av etterforskningen og at vitner ikke skal bli påvirket så bør ikke navn utgis.

Litt rart det da. Leste for litt siden på texttv en etterlysning etter noen som lignet "Lommemannen". De trengte noen som lignet han av utseende. De skulle ha en lineup for å få det korrekt. For meg som ikke bor i Bergen eller har vanket i det samme miljø som han vet vel ikke hvordan han ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er interessert i å vite hvem lommemannen er, har sikkert forlengst funnet det ut via DOL eller andre internettsider.

Jeg fant ham i skattelistelistene og firmaet hans i Brønnøysundregisteret.

Mannen deler navn med 140 andre, så det sier oss jo ikke så mye om navnet blir oppgitt, Kanskje noen av navnebrødrene blir mistenkt?

''Mannen deler navn med 140 andre, så det sier oss jo ikke så mye om navnet blir oppgitt, Kanskje noen av navnebrødrene blir mistenkt?''

Viktigste grunn til å ikke offentliggjøre navnet hans, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva han heter, og jeg har heller ingen interesse av å vite det. Ifølge Vær Varsom-plakaten skal det svært tungtveiende grunner til for å offentliggjøre navnet på mistenkte/siktede. Ikke minst av hensyn til familien hans synes jeg ikke noe om offentliggjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart det da. Leste for litt siden på texttv en etterlysning etter noen som lignet "Lommemannen". De trengte noen som lignet han av utseende. De skulle ha en lineup for å få det korrekt. For meg som ikke bor i Bergen eller har vanket i det samme miljø som han vet vel ikke hvordan han ser ut.

Det sto et eget stykke om dette på nettet for en tid siden, som fortalte hvorfor politiet ikke ønsker at navn og for mye opplysninger kom ut. Poenget er at politiet ønsker å styre det som kommer ut, så det ikke ødelegger etterforskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i hvert fall råflaks med navnet siden han har et helt vanlig navn som mange heter.

''Han har i hvert fall råflaks med navnet siden han har et helt vanlig navn som mange heter.''

Og alle de andre (et par hundre, vel) som heter det samme, har litt uflaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto et eget stykke om dette på nettet for en tid siden, som fortalte hvorfor politiet ikke ønsker at navn og for mye opplysninger kom ut. Poenget er at politiet ønsker å styre det som kommer ut, så det ikke ødelegger etterforskningen.

Jeg forstår det. Men det jeg mener at det blir helt feil når det blir etterlyst noen som ligner "Lommemannen" når de ikke vil gå ut med navn og bilde. Det blir helt kræsj i lovligheten. For å vite det ene så må du også vite det andre som du egentlig ikke skal vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det. Men det jeg mener at det blir helt feil når det blir etterlyst noen som ligner "Lommemannen" når de ikke vil gå ut med navn og bilde. Det blir helt kræsj i lovligheten. For å vite det ene så må du også vite det andre som du egentlig ikke skal vite.

Jeg har ikke fulgt så mye med at jeg klarer å se sammenhenger, eller noe som ikke virker logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det. Men det jeg mener at det blir helt feil når det blir etterlyst noen som ligner "Lommemannen" når de ikke vil gå ut med navn og bilde. Det blir helt kræsj i lovligheten. For å vite det ene så må du også vite det andre som du egentlig ikke skal vite.

De etterlyser vel personer som ligner på fantombildet av lommemannen?

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00262/Lommemannen_262376c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har i hvert fall råflaks med navnet siden han har et helt vanlig navn som mange heter.''

Og alle de andre (et par hundre, vel) som heter det samme, har litt uflaks...

Ja, det har de sannelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...