Gå til innhold

Ikke til psykolog mer.


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Var hos psykolgen i dag,og han var bare opptatt av medisiner som jeg ikke vil ta...han har sakt tidligere at det ikke er vits i at jeg går der om jeg ikke tar medisiner.

Så sier han plutselig at jeg ikke skal gå der lenger,men ha gruppa (jeg skal begynne i gruppeterapi) som primær kontakt på DPS.

Er sikker på at dette har med at jeg ikke tar medisiner å gjøre,at jeg plutselig ikke kan gå der lenger,ikke det at det gjør meg noe,men det var jo litt rart,at jeg ikke kan gå der bare fordi jeg ikke tar medisiner.

Var ikke dette litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Det høres unektelig litt rart ut ja.

Mener du å si at psykologen stiller som betingelse at du går på medisiner hvis han skal hjelpe deg? Ble plutselig litt usikker på hva du mente.

Er det ikke bedre du tar dette opp med han? Det kan jo ha oppstått misforståelse mellom dere. Det høres jo litt vagt ut hele greia for meg..

Og jeg vet jo ikke noe om deg. Om du har psykoser og nekter å ta medisiner, så kan jeg forstå psykologoen din da..er viktig å samarbeide også.

Jeg har faktisk en psykiater og jeg trodde de var mer opptatt av medisiner enn psykologer. Men han er åpen for at jeg slutter hvis jeg vil...

Næ...vanskelig å si...skriv et brev til han, eller prøv å gå dit igjen for å oppklare. Ikke så godt å sitte igjen med en følelse av å bli avist og misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen ganger er enkelte tiltak helt nødvendig for å oppnå bedring. Dersom du ikke følger de beste råd du får, ser jeg ingen grunn til at psykologen skal bruke mer tid på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Det høres unektelig litt rart ut ja.

Mener du å si at psykologen stiller som betingelse at du går på medisiner hvis han skal hjelpe deg? Ble plutselig litt usikker på hva du mente.

Er det ikke bedre du tar dette opp med han? Det kan jo ha oppstått misforståelse mellom dere. Det høres jo litt vagt ut hele greia for meg..

Og jeg vet jo ikke noe om deg. Om du har psykoser og nekter å ta medisiner, så kan jeg forstå psykologoen din da..er viktig å samarbeide også.

Jeg har faktisk en psykiater og jeg trodde de var mer opptatt av medisiner enn psykologer. Men han er åpen for at jeg slutter hvis jeg vil...

Næ...vanskelig å si...skriv et brev til han, eller prøv å gå dit igjen for å oppklare. Ikke så godt å sitte igjen med en følelse av å bli avist og misforstått.

Ja han stiller betingelser på at jeg skal gå på medisiner,hvis han skal hjelpe meg,rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Noen ganger er enkelte tiltak helt nødvendig for å oppnå bedring. Dersom du ikke følger de beste råd du får, ser jeg ingen grunn til at psykologen skal bruke mer tid på deg.

Neivel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Ja han stiller betingelser på at jeg skal gå på medisiner,hvis han skal hjelpe meg,rart.

Kansje han mener at han ikke kan hjelpe deg uten medisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Kansje han mener at han ikke kan hjelpe deg uten medisiner...

Ja,det er godt mulig det.

Men jeg klarer meg fint uten medisiner jeg,og det sa jeg til han og....han mente jeg kom til å bli dårlig tre fire måneder etter at jeg hadde sluttet med medisiner.

Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er godt mulig det.

Men jeg klarer meg fint uten medisiner jeg,og det sa jeg til han og....han mente jeg kom til å bli dårlig tre fire måneder etter at jeg hadde sluttet med medisiner.

Vi får se...

Men hvis du klarer deg fint uten medisiner, hvorfor går du da i behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Ja,det er godt mulig det.

Men jeg klarer meg fint uten medisiner jeg,og det sa jeg til han og....han mente jeg kom til å bli dårlig tre fire måneder etter at jeg hadde sluttet med medisiner.

Vi får se...

Ja, er det ikke det vanlige da? Psykotiske mennesker som slutter på medisinene sine, de blir bedre en periode og etter tre måneder så går det til helvete.

Beklager, men forventer du hjelp fra psykologen når du selv nekter å samarbeide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Ja, er det ikke det vanlige da? Psykotiske mennesker som slutter på medisinene sine, de blir bedre en periode og etter tre måneder så går det til helvete.

Beklager, men forventer du hjelp fra psykologen når du selv nekter å samarbeide?

Nei jeg forventer ikke det,jeg trenger han ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Men hvis du klarer deg fint uten medisiner, hvorfor går du da i behandling?

Skal bare gå i gruppeterapi nå,skal trene på det sosiale.

Jeg klarer meg fint uten fordi jeg er mer våken nå,ble jo så trøtt og monoton av de medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare gå i gruppeterapi nå,skal trene på det sosiale.

Jeg klarer meg fint uten fordi jeg er mer våken nå,ble jo så trøtt og monoton av de medisinene.

Da høres det jo ut som om det er mer heldig for deg å gå i gruppeterapi. Det er ikke sikkert at det er så dumt av behandleren din å "droppe" deg nå.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Da høres det jo ut som om det er mer heldig for deg å gå i gruppeterapi. Det er ikke sikkert at det er så dumt av behandleren din å "droppe" deg nå.

Lykke til! :)

Tusen takk : )

Nei,han kan bare droppe meg,for jeg trenger han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...