Gå til innhold

hva hjelper fotsone terapi mot?


Gjest jølsa

Anbefalte innlegg

noen som kan fortelle meg hva fotsone terapi hjelper mot?alt?røykeslutt,slanking,humør,neglebiting etc ?

forskjell på fotsone og akupunktur? priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg har erfaring med at det hjelper mot, er søvnproblemer hos små barn. Mine to yngste barn hadde en periode det med å våkne hver eneste morgen ved 4-5-tida. Vi fikk tips om punkter å massere under beina og gjorde dette hver kveld i en uke. Fra første natt sov de hele natta gjennom:)

Akupunktur er svært efektivt, men jeg er usikker på om det hjelper i lengden? Jeg brukte det med hell mot etterrier etter fødsel, samt ved bekkenløsningssmerter. Smertene forsvant helt etter behandling, men de kom gradvis tilbake igjen.

Både fotsone og akupunktur (iallefall akupunktur) har dokumentert positiv effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har erfaring med at det hjelper mot, er søvnproblemer hos små barn. Mine to yngste barn hadde en periode det med å våkne hver eneste morgen ved 4-5-tida. Vi fikk tips om punkter å massere under beina og gjorde dette hver kveld i en uke. Fra første natt sov de hele natta gjennom:)

Akupunktur er svært efektivt, men jeg er usikker på om det hjelper i lengden? Jeg brukte det med hell mot etterrier etter fødsel, samt ved bekkenløsningssmerter. Smertene forsvant helt etter behandling, men de kom gradvis tilbake igjen.

Både fotsone og akupunktur (iallefall akupunktur) har dokumentert positiv effekt.

ok,kan tenke meg det har effekt ja,men ikke over lengre tid.

så bra det hjalp mot barnas søvn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,kan tenke meg det har effekt ja,men ikke over lengre tid.

så bra det hjalp mot barnas søvn da :)

og etterriene selvfølgelig :-)

skal undersøke litt mer om dette på nettet tenkte jeg :-) vet ikke så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kåre Kruttlapp

Jeg mener å vite at det hjelper mot spenninger i kroppen generelt! Og da muskulært først og fremst! men har aldri prøvd da! De sier det er behagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til akupunktur, MEGET effektivt på meg. Himmel og hav, det hjalp mer enn jeg klarte å TRO, nesten. ;) Jeg sov bedre, mindre søtsug, mindre halsbrann, mindre magevondt, bedre fordøyelse, mer regelmessige doturer, i tillegg kunne jeg gå ut normalt, etter noen lange vonde uker med krykker. Ja, jeg var jo gravid altså.

Betalte 400 eller 500 første gang, så 300 gangen tror jeg. Eller 250.

Merket etter ca 6-8-10 dager at effekten ble mer og mer borte, så jeg måtte gå ca en gang i uka for å være i relativt god form. Men etter mange nok ganger skal det vel være varig effekt og, tror jeg.

Fotsoneterapi har jeg dårlig greie på, men skal vel hjelpe på veldig mange plager. Fotsålen består av punkter som representerer alle deler av kroppen, f.eks tror jeg de trykker på stortåa for hodeplager, og mellom tærne for skulderplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotsoneterapi hjalp min sønn med kolikk. Det var en utrolig virkning fra dag en. Min eldste gikk til kiropraktor men det hjalp ikke. Nå er det nå en gang slik at ikke alle terapiformer virker like bra for alle. Men har du mulighet til å kombinere fotsoneterapi med øreakupunktur/akupunktur så er det en veldig sterk behandling.

Priser varierer stort i forhold til hvor man bor faktisk. Storbyer er somregel alltid dyrest.

De tingene du nevner går helst på psyken, men ja det kan virke. En annen terapiform er tankefelt terapi. Den er bra på slike ting! (for mange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotsoneterapi kan hjelpe mot veldig mange, særlig fysiske plager. Det er en behandling som passer for mennesker i alle aldre, fra det helt minste (fungerer flott mot magesmerter/kolikk hos spebarn) og til de eldste av oss.

Akupunktur brukes mot både fysiske og psykiske plager. Både spebarn og gamle kan også ha nytte av akupunktur. Behandlingen tilpasses pasienten.

Mange akupunktører kan kombinere eller erstatte nålebehandlingen med kopping, moxa eller annen urtebehandling basert på tradisjonell kinesisk medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie her... En jeg kjenner var på jorda rundt-reise i ett år. I Kina (tror jeg?) ble hun fryktelig syk. Hun klarte ikke å bevege på hodet og ble helt stiv i kroppen. Følte seg skikkelig dårlig og det ble snakk om at hun antagelig måtte reise hjem igjen til Norge for å få behandling. Hun ble innlagt på sykehus der nede og en lege kom med svære nåler ;) Han satte en ganske lang nål i henne (tror det var ved håndleddet?) og etter en liten stund var hun i toppform igjen. Utrolig snodig opplevelse for henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotsoneterapi kan hjelpe mot veldig mange, særlig fysiske plager. Det er en behandling som passer for mennesker i alle aldre, fra det helt minste (fungerer flott mot magesmerter/kolikk hos spebarn) og til de eldste av oss.

Akupunktur brukes mot både fysiske og psykiske plager. Både spebarn og gamle kan også ha nytte av akupunktur. Behandlingen tilpasses pasienten.

Mange akupunktører kan kombinere eller erstatte nålebehandlingen med kopping, moxa eller annen urtebehandling basert på tradisjonell kinesisk medisin.

''og til de eldste av oss.''

Så gammel er du vel ikke? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotsoneterapi hjalp min sønn med kolikk. Det var en utrolig virkning fra dag en. Min eldste gikk til kiropraktor men det hjalp ikke. Nå er det nå en gang slik at ikke alle terapiformer virker like bra for alle. Men har du mulighet til å kombinere fotsoneterapi med øreakupunktur/akupunktur så er det en veldig sterk behandling.

Priser varierer stort i forhold til hvor man bor faktisk. Storbyer er somregel alltid dyrest.

De tingene du nevner går helst på psyken, men ja det kan virke. En annen terapiform er tankefelt terapi. Den er bra på slike ting! (for mange)

''Nå er det nå en gang slik at ikke alle terapiformer virker like bra for alle.''

Sånn er det jo også med en del tradisjonell medisin.

Hva er forresten en øreakupunktør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå er det nå en gang slik at ikke alle terapiformer virker like bra for alle.''

Sånn er det jo også med en del tradisjonell medisin.

Hva er forresten en øreakupunktør?

Det er samme som fotsone. Dvs øret har også punkter for hele kroppen. Disse to er yin og yang terapier, derfor virker de kjempefint sammen. Videre så har vi også ryggsøylen, hender, øyne, skalle og enkelte rørknokler mm som brukes i terapi på samme grunnlag. Innviklet å forklare i korte drag, men en pekepinn ble det da :) Kroppene våre er fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme som fotsone. Dvs øret har også punkter for hele kroppen. Disse to er yin og yang terapier, derfor virker de kjempefint sammen. Videre så har vi også ryggsøylen, hender, øyne, skalle og enkelte rørknokler mm som brukes i terapi på samme grunnlag. Innviklet å forklare i korte drag, men en pekepinn ble det da :) Kroppene våre er fantastiske.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...