Gå til innhold

Et Goerrkjedelig spm.! Need some help!

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Det handler om vaskemaskin. Jeg maa kjoepe en ny en i dag, helst i boerstet staal. Den gamle klikka i gaar da spilene paa bhen "for laus" i den....

Hvilken erfaring har dere- hvilken er best?

Trenger svar ganske fort, saa om dere kan...???

Skrevet

Vi har hatt en AEG i 12 år, og har vært kjempefornøyd. Når den en gang skal byttes ut, regner jeg med at det vlir AEG igjen eller en Miele.

Viktig for meg er at sentrifugen er god (min har valgfritt 800 og 1200 i minuttet), at en kan sette på bare sentrifugering (ved håndvask av tøyet), og at det har eget ullprogram.

Og så vil jeg ha døra i front, ikke oppå.

Gjest Angela26
Skrevet

Vi har hatt en AEG i 12 år, og har vært kjempefornøyd. Når den en gang skal byttes ut, regner jeg med at det vlir AEG igjen eller en Miele.

Viktig for meg er at sentrifugen er god (min har valgfritt 800 og 1200 i minuttet), at en kan sette på bare sentrifugering (ved håndvask av tøyet), og at det har eget ullprogram.

Og så vil jeg ha døra i front, ikke oppå.

Du er en knupp!!

Skal notere meg merket. Den maa vaere veldig bra siden den har vart saa lenge! 12 aar!

Jeg setter ogsaa pris paa disse funksonene du nevnte. Det er bare saa vanskelig for meg aa forklare meg paa spansk, hehe:-)

Jeg faar proeve meg paa "spanglish" paa butikken i dag, og gestikulering, saa gaar det nok;-)

Tusen takk for svar!

Gjest kraftig sentrifuge
Skrevet

Kraftig sentrifuge er viktig, 1400 omdreininger er bra.

Ullprogram (hvis dere bruker ull der dere bor, da).

Stor døråpning gjør det enklere å bruke den.

Skrevet

Min søster som jobber i den bransjen sier at Miele vaskemaskiner er absolutt best!

Jeg ville valgt en med 1400 omdreininger og med et godt ullprogram.

Gjest Angela26
Skrevet

Kraftig sentrifuge er viktig, 1400 omdreininger er bra.

Ullprogram (hvis dere bruker ull der dere bor, da).

Stor døråpning gjør det enklere å bruke den.

Takk for svar!! Jeg skal ut aa kjoepe litt senere i dag, og haaper aa finne ei skikkelig bra maskin .-)

Gjest Angela26
Skrevet

Min søster som jobber i den bransjen sier at Miele vaskemaskiner er absolutt best!

Jeg ville valgt en med 1400 omdreininger og med et godt ullprogram.

Tusen takk!!

Miele ja...skal notere meg det og AEG, som prust nevnte.

Har de ikke det ene, saa har de nok det andre merket!

Muchas gracias!

Skrevet

Det høres ut som om du også trenger en vaskepose til BHer og denslags...

Jeg har bare hatt Siemens og AEG, som ikke er så veldig forskjellige. Begge er solide (hos oss vaskes det _mye_). Siemens-maskinene krøllet tøyet mindre enn min nåværende AEG uansett antall sentrifugeomdreininger.

Miele er sikkert også en bra maskin, men man betaler svært mye for det. Men det kan være annerledes der du bor.

Skrevet

Jeg har nå min tredje AEG-maskin (den første gikk hovedkretskortet på etter en del år, den andre ble stående igjen hos eksen da jeg flyttet og jeg kjøpte AEG selv da jeg ble alene). Vil ikke ha noe annet! :o)

Det er kanskje ikke så stort behov for å vaske vinterdresser og sånt hos dere? Om du har behov for å vaske en del så anbefaler jeg sterkt 6 kgs trommel, mot de mindre tromlene.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har nå min tredje AEG-maskin (den første gikk hovedkretskortet på etter en del år, den andre ble stående igjen hos eksen da jeg flyttet og jeg kjøpte AEG selv da jeg ble alene). Vil ikke ha noe annet! :o)

Det er kanskje ikke så stort behov for å vaske vinterdresser og sånt hos dere? Om du har behov for å vaske en del så anbefaler jeg sterkt 6 kgs trommel, mot de mindre tromlene.

Jeg vasker ofte toey, saa det ville vaert supert med en 6kg trommel! Det blir det sparing av vil jeg tro!

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

For min del er jeg lite merkevarebevisst når det gjelder vaksemaskiner. Viktigste er funksjonene, synes jeg. At det er minst 1400 omdreininger, er veldig OK, at man kan vaske 1/2 maskin, gjerne med hurtigprogram. (selvsagt skal det være ullprogram etc på, også).

Vi har hatt et "billigmerke" Whirlpool i over ti år, og den vaska glimrende. Aldri noe trøbbel med den. Søstra mi hadde Miele, som var svindyr - og bra - til den brant etter fem år. (rett etter garantitidens utløp, typisk!).

Nå har vi en Bosch Maxx 7 som vi vant - og er strålende fornøyd med den, også....

Gjest Angela26
Skrevet

Det høres ut som om du også trenger en vaskepose til BHer og denslags...

Jeg har bare hatt Siemens og AEG, som ikke er så veldig forskjellige. Begge er solide (hos oss vaskes det _mye_). Siemens-maskinene krøllet tøyet mindre enn min nåværende AEG uansett antall sentrifugeomdreininger.

Miele er sikkert også en bra maskin, men man betaler svært mye for det. Men det kan være annerledes der du bor.

Jeg vet ikke hva en vaskemaskin koster her, men av erfaring ser jeg at elektroniske utstyr koster nesten like mye som i Norge.

Vaskepose for bhèr ja.... Der sa du noe! Kjedelig hvis den nye skal gaa i stykker ogsaa.

*lurer paa hvor jeg faar kjoept det* Hmm....

Skrevet

Leste innlegget ditt en gang til. Vår maskin stoppet også en gang for mange år siden, og vi måtte ha reparatør til den. Han fant en bh-spile som hadde kilt seg. Han fikset det, og den fungerte helt fint etterpå.

Så hvis maskinen ikke er gammel, ville jeg nå ha spandert på en reparasjon....

Gjest Angela26
Skrevet

For min del er jeg lite merkevarebevisst når det gjelder vaksemaskiner. Viktigste er funksjonene, synes jeg. At det er minst 1400 omdreininger, er veldig OK, at man kan vaske 1/2 maskin, gjerne med hurtigprogram. (selvsagt skal det være ullprogram etc på, også).

Vi har hatt et "billigmerke" Whirlpool i over ti år, og den vaska glimrende. Aldri noe trøbbel med den. Søstra mi hadde Miele, som var svindyr - og bra - til den brant etter fem år. (rett etter garantitidens utløp, typisk!).

Nå har vi en Bosch Maxx 7 som vi vant - og er strålende fornøyd med den, også....

Tusen takk!!

Noterer meg dette :-)

Skrevet

Har du forsøkt å kjenne godt på innsiden av tgrommelen? Ei venninne av meg trodde maskinen hadde klikka for godt, men kjente for sikkerhets skyld godt inni trommelen, sjekka alle de små hullene - og der fant hun enden av spilen gitt! Trakk den ut - og maskinen funka som bare det :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Leste innlegget ditt en gang til. Vår maskin stoppet også en gang for mange år siden, og vi måtte ha reparatør til den. Han fant en bh-spile som hadde kilt seg. Han fikset det, og den fungerte helt fint etterpå.

Så hvis maskinen ikke er gammel, ville jeg nå ha spandert på en reparasjon....

Jeg fikk ut begge spilene, men naa nekter den aa sentrifugere og fjerne vannet i trommelen. Naar jeg setter den paa sentrifugering, blir det en skikkelig ulyd.

Den er foroevrig 7 aar gammel.

Skrevet

Jeg vet ikke hva en vaskemaskin koster her, men av erfaring ser jeg at elektroniske utstyr koster nesten like mye som i Norge.

Vaskepose for bhèr ja.... Der sa du noe! Kjedelig hvis den nye skal gaa i stykker ogsaa.

*lurer paa hvor jeg faar kjoept det* Hmm....

Her får du det i klesbutikker. Selv har jeg kjøpt på Cubus, tror jeg.

Skrevet

Trenger du å kjøpe ny maskin bare fordi dette har skjedd da? Som oftest har den bare satt seg fast et sted og kan hentes ut igjen.

Dette har skjedde mange ganger hos oss i årenes løp, jeg fisker de ut igjen og maskinen går så det suser.

I noen tilfeller har spilen stoppet selve trommelen og andre tilfeller har den kommet seg helt ned til selve pumpa og satt seg fast i impelleren (proppelen).

Alle gangene har maskinen funket like godt etter på.

Dette er i grunnen dobbelt lykke, kona løper rundt uten bh og jeg får maskinen til å funke igjen:-)

Skrevet

Jeg fikk ut begge spilene, men naa nekter den aa sentrifugere og fjerne vannet i trommelen. Naar jeg setter den paa sentrifugering, blir det en skikkelig ulyd.

Den er foroevrig 7 aar gammel.

Det har helt sikkert kommet noe i impelleren (proppelen) til pumpa, det kan være mer enn spiler, det kan være mynter, spiker og annet smårask.

Jeg er rimelig sikker på at maskinen ikke er ødelagt.

Skrevet

Det har helt sikkert kommet noe i impelleren (proppelen) til pumpa, det kan være mer enn spiler, det kan være mynter, spiker og annet smårask.

Jeg er rimelig sikker på at maskinen ikke er ødelagt.

....eller noe kan ha lagt seg i filteret som forhindrer utskylling. Det gjorde det hos oss en gang. Fisket ut et halvt coop kort - og maskinen var i form igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...