Gå til innhold

Vaskemaskin innkjoept!

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Men kjaere vene saa dyre dem er! Jeg kikket paa Miele, men den kosta flesk! Rundt 10-12000 norske kroner!!

Ogsaa Siemens var dyr...

Saa da ble det en Fagor, spansk merke, til ca 6000,- som var paa salg! Den hadde alle funskjoner jeg ville ha, men bare 1000 omdreininger...Godt nok likevel tror jeg :-) Ogsaa var den, den eneste som var i boerstet staal.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Lotte :o)

3

• Mirabell

2

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest vaskekjerringa
Skrevet

Bare 1000 omdreininger ...... det er lite ...... minimumskravet mitt er 1400

Miele er dyrt ja.

Skrevet

Med så lav sentrifuge hastighet vil du ergre deg. Har gjort det samme, men byttet den etter kort tid. Anbefaler deg minimum 1400 omdreininger. Du har jo angrerett. Når du skal kjøpe så dyre ting, bør du bli fornøyd og ikke halvfornøyd synes no jeg da.

Skrevet

1000 omdreininger er lite... Nå er det vel ikke mer enn 1200 på maskina til min kjære, men tøyet der er tørrere enn hos meg med 1400 omdreininger når det tas ut av maskina, merkelig nok. Jeg hadde ikke kjøpt en maskin med 1000 omdreininger, i alle fall ikke til 6000,-!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre her, 1000 omdreininger er lite. Jeg har 1600 og er veldig fornøyd. Kjenner mange som har hatt 1000-1100 og byttet raskt.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjenner ikke merket, kan hende det er bra, men har dårlig erfaring med en del spanske og italienske merker. Synes ikke 6000 var så billig akkurat, man får jo også en bra AEG til den prisen, tror jeg?

Selv synes jeg ikke 10-12000 for en Miele er så dyrt i forhold til en halvgod av ukjent merke til 6000. Tør vedde en hundrings på at Miele-maskinen varer mer enn dobbelt så lenge - og man er mer fornøyd i bruk.

Skrevet

Men klærne tørker vel fortere i Spania mesteparten av året? (ref. hasstigheten)

Gjest kan du angre deg?
Skrevet

6000 er _mye_ for en maskin med bare 1000 omdreininger.

Selv i et varmt og godt klima vil det ta en _evighet_ å tørke bukser etc som bare er sentirfugert på 1000.

Her tror jeg du har betalt bare for børstet stål og ingenting annet..

Skrevet

Kjenner ikke merket, kan hende det er bra, men har dårlig erfaring med en del spanske og italienske merker. Synes ikke 6000 var så billig akkurat, man får jo også en bra AEG til den prisen, tror jeg?

Selv synes jeg ikke 10-12000 for en Miele er så dyrt i forhold til en halvgod av ukjent merke til 6000. Tør vedde en hundrings på at Miele-maskinen varer mer enn dobbelt så lenge - og man er mer fornøyd i bruk.

Du får ta det veddemålet til søsteren min - som hadde en Miele hun skrøt av i fem år. Så tok det fyr i maskinen under vask (utrolig nok). Rett etter garantiens utløp, også, for sikkerhets skyld.

Hun har nå et langt billigere merke, og er minst like fornøyd.....

Skrevet

Maskinen er sikkert helt OK! 1400 omdreininger er ikke et absolut must, det gir ikke så mye lenger tørketid med 1000 eller 1200. Dessuten krever 1400 omdreininger mye strøm. Jeg har god erfaring med rimelige maskiner (selv om jeg ikke syns 6000 var så VELDIG billig...) Dyre maskiner går jo også i stykker av BH-spiler...

Gjest gjør vi ikke :)
Skrevet

Maskinen er sikkert helt OK! 1400 omdreininger er ikke et absolut must, det gir ikke så mye lenger tørketid med 1000 eller 1200. Dessuten krever 1400 omdreininger mye strøm. Jeg har god erfaring med rimelige maskiner (selv om jeg ikke syns 6000 var så VELDIG billig...) Dyre maskiner går jo også i stykker av BH-spiler...

Det er vel ikke den korte perioden sentrifugeringen pågår strømmålerene springer avgårde etter hva jeg kan skjønne ....

Vi bruker ALLTID vaskepose til BH`ene med spiler

Gjest Elextra
Skrevet

Du får ta det veddemålet til søsteren min - som hadde en Miele hun skrøt av i fem år. Så tok det fyr i maskinen under vask (utrolig nok). Rett etter garantiens utløp, også, for sikkerhets skyld.

Hun har nå et langt billigere merke, og er minst like fornøyd.....

Huffda. Jeg kjenner mange som er fornøyd med Miele, men forsåvidt også med AEG.

Gjest Angela26
Skrevet

Men klærne tørker vel fortere i Spania mesteparten av året? (ref. hasstigheten)

Ja de henger ute, og er toerre etter 1 dag.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg fant ikke saa mange andre merker aa velge mellom, og hadde jeg kjoept denne Miele, saa hadde mannen halshugd meg og dratt inn alle visakort.

Dama som solgte denne maskina til meg sa at maskina var veldig bra! Den var jo ogsaa paa salg da, pga. noen riper i lakken.

Gjest Angela26
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201174139' post='3787329]

Jeg må si meg enig med de andre her, 1000 omdreininger er lite. Jeg har 1600 og er veldig fornøyd. Kjenner mange som har hatt 1000-1100 og byttet raskt.

Skjoenner det godt, men her er klimaet mye bedre ogsaa, fin klestoerk:-)

Haaper da jeg ikke angrer meg... Tror faktisk at den gamle maskina vaar hadde bare 1000 omdreininger ogsaa, men jeg var fornoeyd.

Skrevet

Har du tørketrommel? Min erfaring er at det tar evigheter å tørke klær i Spania;) Med bare 1000 omdreininger, så vil det kanskje bli et lite problem? Tørketromling vil også ta lengre tid fordi klærne er våtere når de legges inni...

Vi har hatt billigere maskiner, men totalt sett blir det billigst med Miele fordi den varer i over dobbelt så mange år. Den bruker kanskje litt mer strøm fordi det er 1400 omdreininger, men på den annen side sparer vi både levetid og strøm på tørketrommelen.

Bare sånn at du får vurdert om kjøpet var bra eller ikke ;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201174139' post='3787329]

Jeg trodde vi hadde 1400 omdreininger også, men har 1600, ja. Veldig bra maskin:)

Gjest Angela26
Skrevet

1000 omdreininger er lite... Nå er det vel ikke mer enn 1200 på maskina til min kjære, men tøyet der er tørrere enn hos meg med 1400 omdreininger når det tas ut av maskina, merkelig nok. Jeg hadde ikke kjøpt en maskin med 1000 omdreininger, i alle fall ikke til 6000,-!

Jeg tror faktisk at det var kun Miele jeg saa som hadde mer enn 1000 omdreininger, men den var altfor dyr!!

Jeg kunne finne paa aa kjoept den, men jeg har en mann, en hissig spanjol, og det ville ikke falt i god jord om jeg hadde brukt 12000,- paa ei vaskemaskin!

Gjest Angela26
Skrevet

Har du tørketrommel? Min erfaring er at det tar evigheter å tørke klær i Spania;) Med bare 1000 omdreininger, så vil det kanskje bli et lite problem? Tørketromling vil også ta lengre tid fordi klærne er våtere når de legges inni...

Vi har hatt billigere maskiner, men totalt sett blir det billigst med Miele fordi den varer i over dobbelt så mange år. Den bruker kanskje litt mer strøm fordi det er 1400 omdreininger, men på den annen side sparer vi både levetid og strøm på tørketrommelen.

Bare sånn at du får vurdert om kjøpet var bra eller ikke ;)

Jeg opplever at klaerne toerker realativt raskt her.

Paa de kaldeste dagene, setter jeg klesstativet inne, eller jeg setter den foran " Air condition- boksen"(????) ute paa balkongen. Elendig til aa forklare meg....:-/

Men klaerne toerker raskt da ;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Skjoenner det godt, men her er klimaet mye bedre ogsaa, fin klestoerk:-)

Haaper da jeg ikke angrer meg... Tror faktisk at den gamle maskina vaar hadde bare 1000 omdreininger ogsaa, men jeg var fornoeyd.

Så lenge du er fornøyd, det er jo du som skal bruke den :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...