Gjest no nick 2night Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Jeg skrev inlegget "Han er deprimert og lei" med nicket "dama hans" tidligere i dag... Syns det er så dumt at dere kun skriver at vi må eller han eller hun må søke hjelp. Det vet jeg jo, det jeg lurer på er ting, enkle råd som jeg kan følge, og som er det beste for kjæresten min, noe som kan være med på å gjøre ham bedre i sin depresjon... Vær så snill og hjelp meg, jeg føler meg maktesløs. Jeg vil at forholdet skal vare evig, men er redd dette kan komme til å bli for tungt i lengden. Jeg trenger råd til å takle dette... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29768-til-nils-h%C3%A5vard-dahl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Jeg skjønner du gjerne vil gjøre noe. Jeg har lest innlegget ditt og der skriver du jo at dere snakker mye sammen, og at dere ikke har noe problem med å være åpne mot hverandre. Da regner jeg med at du har spurt ham om det er noe du kan gjøre for ham? Hvis ikke så kan du jo spørre, og si at dersom det er noe han vet om som du kan bidra med, så må han bare si ifra, og ikke være redd for at han plager deg med det. Hvis han sier at det ikke er noe du kan gjøre, så er det da det beste du kan gjøre å respektere det. Press vil bare gjøre situasjonen verre. Han må ikke føle at du presser ham til å bli bra, så la ham være deprimert så lenge han trenger det, og til han eventuelt ber om hjelp av deg eller andre. Ta vare på deg selv, samtidig som du viser ham din kjærlighet for ham, og se tiden an. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29768-til-nils-h%C3%A5vard-dahl/#findComment-119082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. juni 2001 Del Skrevet 15. juni 2001 Jeg får mange lignende spørsmål som ditt. Hva kan vi gjøre for en person som er psykisk syk? Vi kan dele dette inn i generelle og spesielle tiltak. Generelle tiltak er det vi gjør som er bra og godt for personer rundt oss enten de er syke eller ikke. Spesielle tiltak i dette tilfellet er det vi kan gjøre spesielt for en som er deprimert og som skiller seg fra de generelle tiltak. Jeg oppfatter at det er dette du spør om. Min mening er at det ikke finnes spesielle tiltak de pårørende kan gjøre som har vesentlig effekt på depresjonen. De pårørende kan sette inn generelle tiltak, men det finnes ikke noe spesifikt du kan gjøre for å lette depresjonen, like lite som du kunne gjort noe spesielt om han hadde hjertekrampe (angina). Depresjon er en sykdom som trenger profesjonell behandling. Det er dessuten en sykdom som har tendens til å komme tilbake. Dere må derfor lære dere til at det er helt nødvendig å oppsøke lege når depresjonen kommer. Derfor må jeg beklage at jeg ikke kunne svare deg anderledes. Jeg har ingen tro på at du eller andre pårørende kan gjøre noe spesielt som innvirker på depresjonen. Sorry! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29768-til-nils-h%C3%A5vard-dahl/#findComment-119102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.