Gå til innhold

Jeg må komme i gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å komme i gang.. Komme meg ut blant mennesker igjen. Har fått så angst.. Pulsen stiger for det minste ting.. Bare noen står og snakker m meg, kjenner jeg at jeg blir uvel og at pulsen stiger.. Blir svimmel og føler at pusten ikke strekker til..

Har fått cipralex av legen.. Men er så redd tabletter.. Huff..

Skal begynne å trene igjen..

Hvordan skal jeg komme igang m det psykiske? Slutte å nekte for meg selv at jeg sliter?.. Jeg vet jeg trenger medisiner, men jeg går rundt og innbiller meg at dette her går nok over, bare ta tiden til hjelp.. Jeg må kutte ut det tullet, og ta meg selv i nakkesinnet.. Men hvordan skal jeg få ned den tabletten?..

Gjest tenkepå
Skrevet

Bivirkninger..

Hvordan kan du finne ut om akkurat du kommer til å få bivirkninger? Hva er den verst tenkelige bivirkning? Hvor sannsynlig er det at du får den?

Skrevet

Hvordan kan du finne ut om akkurat du kommer til å få bivirkninger? Hva er den verst tenkelige bivirkning? Hvor sannsynlig er det at du får den?

Jeg pleier å få de fleste bivirkningene på pecilin. Derfor er jeg så skeptisk..

Økt angst er vel det verste.. Det står så mye på pakningsvedlegget.. Ang bivirkninger.. Jeg er så redd tabletter..

Skrevet

Bivirkninger..

De aller fleste bivirkninger er forbigående, de alvorlige mer sjeldne.

Er du redd for alle bivirkninger eller bare evt alvorlige ?

Skrevet

De aller fleste bivirkninger er forbigående, de alvorlige mer sjeldne.

Er du redd for alle bivirkninger eller bare evt alvorlige ?

Jeg er redd for alle bivikningene..

Men jeg vil jo bli bedre og..

Skrevet

Jeg er redd for alle bivikningene..

Men jeg vil jo bli bedre og..

Da blir du nødt for å gjøre et valg, og bestemmer du deg for å ta medisinen må du holde ut til du får ønsket virkning.

Lykke til

Skrevet

Da blir du nødt for å gjøre et valg, og bestemmer du deg for å ta medisinen må du holde ut til du får ønsket virkning.

Lykke til

Ja, jeg må det.. Men valget burde egentlig være enkelt. Å ta medisinene min..

Det tar vel opp til 4 uker før virkning?

Har du erfaring m cipralex?

Skrevet

Ja, jeg må det.. Men valget burde egentlig være enkelt. Å ta medisinene min..

Det tar vel opp til 4 uker før virkning?

Har du erfaring m cipralex?

Nei, jeg bruker ikke den medisinen men det er det nok veldig mange andre her som gjør.

Får håpe du får noen innspill.

Skrevet

Jeg bruker nå Cipralex for andre gang, og selv om listen over mulige bivirkninger er lang som et vondt år, betyr det ikke at du trenger forvente å få dem alle :-) Legemiddelprodusentene plikter bare å liste dem opp.

Første gang jeg begynte med Cipralex ble jeg litt svimmel, litt kvalm og slet litt med å sovne fordi jeg fikk "maur" i beina. Alle bivirkningene var borte i løpet av to uker, og jeg fant ut at hvis jeg spiste litt før jeg tok pillene, ungikk jeg å bli kvalm.

Nå opplever jeg bare litt urolige bein om kvelden, men det var langt verre da jeg var gravid, for å si det sånn ;-)

Hvis du mot formodning skulle oppleve store bivirkninger, er det ikke verre enn å be legen om å få prøve noe annet. Men for min egen del tenker jeg at mildt fysisk ubehag er en liten pris å betale for å få det bedre psykisk.

Lykke til :-)

Gjest maybemaybe
Skrevet

Føler med deg - har pilleangst selv og får jeg en infeksjon eller lignende er det krise, fordi jeg må ta medisiner. Sist satt jeg utenfor legevakten i bilen i 2 timer etter inntak av noe mot urinveisinfeksjon.

Jeg tror du kan lære deg og mestre angsten din uten medisiner - jeg tror også det er en bedre løsning på sikt - i motsetning til og dempe symptomer med medisiner. Men det krever selvsagt enormt mye av deg selv - i en situasjon hvor du allerede har det vanskelig nok.

Men det er fullt mulig og får det til - men jeg tror du vil trenge neon som kan bistå deg litt når du skal utfordre deg selv i hverdagen. Har du noen som helst tilgang på hjelp, venner, familie, noen fra det offentlige (støttekontakt eller lignende).

Du burde også sørge for og raskt komme i gang med kognitiv terapi. Det kan være til god hjelp for deg.

Gjest tenkepå
Skrevet

Jeg pleier å få de fleste bivirkningene på pecilin. Derfor er jeg så skeptisk..

Økt angst er vel det verste.. Det står så mye på pakningsvedlegget.. Ang bivirkninger.. Jeg er så redd tabletter..

Så hvis du får mye bivirkninger av cipramil, så vil du også få det av Cipralex? Hvordan kan du finne ut om det stemmer?

Har ikke hørt om irreversible bivirkninger av Cipralex. Eventuelle bivirkninger vil nok gå tilbake hvis du slutter på pillene. Så hvorfor ikke prøve?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...