Gå til innhold

Psykose


Gjest Vil ikke det idag

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke det idag

Er det gitt at de som har psykose _ikke_ er klar over det selv??

Grunnen til at jeg lurer er at jeg begynner å mistenke at det kan være grunnen til at jeg har følt meg veldig "utenfor" meg selv den siste tiden... hvor folk(offentlige) sier ting om/til meg og jeg tolker det tydeligvis helt annerledes... det er ikke før idag det begynte å gå opp for meg at kanskje det er noe i det... det at de spør om det er sant det jeg forteller andre har sagt...jeg forteller bare det jeg opplevde at de sa...

Kanskje det er en virkelighetsbrist... at jeg ikke klarer ta til meg den infoen som blir gitt.At jeg hører de sier andre ting enn det som er virkelig..

..overholde avtaler(blir glemt),husker ikke hva som blir sagt ellers. isolerer meg,mangel på hygiene... har en følelse av å sveve/flyte når jeg kjører bil(burde vel ikke kjørt da da men...) ser ting i sidesynet- glimtvis...

kroppen kjennes ut som den er blitt belasta med 50kg ekstra de siste ukene..Burde vært aktiv fysisk, men det er totalt uoverkommelig kjennes det ut som...

Kan dette være starten/slutten på en psykose...har hatt det sånn siden nyttår, og enkelte ting er blitt forverret siden da...

Jeg er Bipolar...ganske fersk i det "gamet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vil ikke det idag

søvnvansker- uten truxal=ingen søvn...

Jeg tør ikke prøve uten enda... Jeg har aldri hatt det sånn før, og det er vel derfor jeg lurer så fælt på hva det kan være. Dette ble teit da jeg hadde planer om hva som skulle stå... lenge leve hukommelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mange med bipolar lidelse kan ha psykotiske symptomer og være klar over det.

Men da er en kanskje ikke helt spinn psykotisk, for det er jo å ha vrangforestillinger.

Men det fins da grensepsykoser også...

men syns egentlig det virker ganske vanlig blant bipolare å få slike symptomer...uten at man er psykotisk på en måte.

Jeg f.eks hallusinerte noe enormt da jeg var hypoman/blandet episode eller noe sånt, men var jo fullstendig klar over at det bare var ihodet mitt. selv om jeg trodde jeg kanskje hadde blodpropp eller noe, siden jeg hallusinerte sånn :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...