Gå til innhold

Om å overføre bakterier(med snarvei)


Linnea78

Anbefalte innlegg

Ut fra første side her på Dol er det altså slik at mors bakterieflora i tarmene overføres til babyen når den blir født. De som fikk få bakterier på denne måten hadde større muligheter for å få atopisk eksem enn de som fikk flere av disse "gode" bakteriene. Det jeg nå lurer på er hvordan dette er for våre barn som blir forløst med keisersnitt. Begynte bare å tenke på dette, en vil jo egentlig at sine egne barn skal ha størst mulig sjans for å bli så friske og raske som mulig. Nå skal det sies at min førstefødte (som er tatt med keisersnitt) har vært heldig og aldri hatt sneven til noe som helst utslett i det hele tatt.

http://www.doktoronline.no/news/2008-01/allergi_barn.html?s=fp.news

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keisersnitt-barn har større risiko for både astma og allergier - kanskje pga av nettopp dette.

Men at det er større risiko behøver ikke å bety at de får det.

Vår første er født med keisersnitt, og har nydelig hud.

De to neste er født vaginalt, og begge har antydning til atopisk hud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt-barn har større risiko for både astma og allergier - kanskje pga av nettopp dette.

Men at det er større risiko behøver ikke å bety at de får det.

Vår første er født med keisersnitt, og har nydelig hud.

De to neste er født vaginalt, og begge har antydning til atopisk hud...

Nå er det jo slik at jeg i realiteten ikke har noe valg da. Bekkenet er for smalt til å få ut noe barn den "rette" veien. Og som jeg skrev så har ikke frøken her i huset hatt antydning til noe eksem. Men en vet jo ikke hvordan det går med den lille som snart kommer :-) Håper begge slipper unna både eksemer og allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at jeg i realiteten ikke har noe valg da. Bekkenet er for smalt til å få ut noe barn den "rette" veien. Og som jeg skrev så har ikke frøken her i huset hatt antydning til noe eksem. Men en vet jo ikke hvordan det går med den lille som snart kommer :-) Håper begge slipper unna både eksemer og allergier.

Det håper jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...