vinger Skrevet 15. juni 2001 Del Skrevet 15. juni 2001 Hei Doktor online Jeg har nå blitt operert for itiatushernie 7 mars 01, som var vellykket. Jeg er dermed kvitt refluksen fra magesekken. Problemet er at mitt sår på spiserøret(øsofagitt) ikke vil gro, jeg har fortsatt med syredempende medisiner og fortsatt spist snill mat i over 2 mnd etter inngrepet,men såret vil ikke gro. Hver 3 til 6 dag kommer det opp en blodklump på str. med langfinger neglen min. Har også utviklet astma. Dette gjør at jeg ikke kan jobbe. De som opererte meg sier det ikke er noe form for inngrep, som kan hjelpe meg, verken i Norge eller i utlandet. Stemmer dette? Er det mulig å gjøre noe? Har fått forskjellig svar om syredempende medisiner hjelper etter inngrepet, gjør de det? tas de opp i blodet eller demper de kun syren i magesekken? Hilsen fortvilet Tidligere innlegg: Hei Doktor Online Diagnose etter gastroscopi: pose brokk på lukkemuskel til magesekken. Jeg har hatt blødende sår på spiserøret mitt i flere mnd. nå og har gått på reseptbelagte syredempende tabletter --> Tagamet --> Losec --> Lanzo(2 x 30mg)og nå nexium (3 x 20mg)siden 01.08.00. Såret har ikke grodd. Har levd etter råd om kosthold bygget opp sengen min så jeg ligger skrått osv. men lite hjelper. Legen min sa at dette må jeg leve med resten av livet. Må jeg det??? Hilsen rådløs 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29788-kronisk-%C3%B8sofagitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 16. juni 2001 Del Skrevet 16. juni 2001 En stor amerikansk undersøkelse viste at over 60% av de som var operert for refluks fortsatt hadde behov for syrehemmende midler i perioder. Disse medisinene demper bare syreproduksjonen i magesekken og virker ikke på sårene via blodet, men dette resultatet er nok et uttrykk for at selv om lekkasjen blir langt bedre, så blir den ikke alltid 100% borte. Jeg vet heller ikke om flere inngrep som kan hjelpe deg, du får nok bruke syrehemmere etter behov og så kan det tenkes at legen din har rett, at du må regne med å leve med disse restplagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29788-kronisk-%C3%B8sofagitt/#findComment-119325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.