Gå til innhold

Innsovningstabletter

Anbefalte innlegg

Gjest trøtt surrehue
Skrevet

Hvor lenge virker "innsovningen" på Zopiclone/Imovane.

Hvis jeg surrer for lenge etter at jeg har tatt dem får jeg ikke sove.

Skrevet

Det ligger jo i navnet at disse skal taes like før en legger seg, ca. 30 minutt før tror eg.

Vent med å ta de før du skal legge deg, ikkje gå å surr i timesvis etter du har tatt de, da taper effekten seg.

Gjest imovane
Skrevet

Det ligger jo i navnet at disse skal taes like før en legger seg, ca. 30 minutt før tror eg.

Vent med å ta de før du skal legge deg, ikkje gå å surr i timesvis etter du har tatt de, da taper effekten seg.

Jeg tar de 45 min til 1 time før jeg legger med. Fungerer fint på meg.

Skrevet

Legg deg etter en halv time senest. Da får du denne nedroingseffekten i sengen så de får god virkning. På stilnoct enda mindre tid, ikke mer enn 20 minutter.

Dessuten høres det merkelig ut for meg å bruke slike medisiner og samtidig gå og vase rundt uten å legge seg. Dette er jo avhengighetsskapende medisiner, og man bør utnytte effekten for å få den tiltrengte søvnen hvis man velger å bruke de.

Mvh

Skrevet

Min løsning er å ta dem "på sengekanten", praktisk talt. Jeg svelger dem med litt vann etter at alle "kveldsritualer er fullført, og legger meg i sengen med en gang. Så leser jeg litt i en bok, ser på et blad, hører musikk eller radio eller noe sånn, kanskje en halvtime, før jeg sovner.

Hvorfor går du egentlig og surrer rundt etter at du har tatt dem?

Gjest Hoggormen
Skrevet

Jeg tar Imovane eller Zopiclon (samme sak) en halvtimes tid før jeg går til køys. Hos meg tar det gjerne en times tid før effekten melder seg - så i løpet av den halvtimen hører jeg lydbok - som jeg etter hvert sovner fra :).

Dette er hurtigvirkende piller som går fort ut av kroppen igjen. Tror de skal være ute av systemet etter rundt fire timer.

Har hørt noen si at man faktisk kan oppleve å bli hyper hvis man ikke legger seg når man kjenner effekt. For meg har det aldri skjedd, men jeg tar ikke sovemedisin med mindre jeg er bestemt på at jeg skal legge meg og samtidig føler at jeg trenger noe å sove på¨.

Gjest innhopp
Skrevet

Jeg tar Imovane eller Zopiclon (samme sak) en halvtimes tid før jeg går til køys. Hos meg tar det gjerne en times tid før effekten melder seg - så i løpet av den halvtimen hører jeg lydbok - som jeg etter hvert sovner fra :).

Dette er hurtigvirkende piller som går fort ut av kroppen igjen. Tror de skal være ute av systemet etter rundt fire timer.

Har hørt noen si at man faktisk kan oppleve å bli hyper hvis man ikke legger seg når man kjenner effekt. For meg har det aldri skjedd, men jeg tar ikke sovemedisin med mindre jeg er bestemt på at jeg skal legge meg og samtidig føler at jeg trenger noe å sove på¨.

Bare en liten ting. De er ikke så raskt ute av systemet. Tar du de etter 12 om kvelden bør du ikke kjøre grytidlig om morgenen.

Gjest trøtt surrehue
Skrevet

Min løsning er å ta dem "på sengekanten", praktisk talt. Jeg svelger dem med litt vann etter at alle "kveldsritualer er fullført, og legger meg i sengen med en gang. Så leser jeg litt i en bok, ser på et blad, hører musikk eller radio eller noe sånn, kanskje en halvtime, før jeg sovner.

Hvorfor går du egentlig og surrer rundt etter at du har tatt dem?

Jeg venter med å legge meg til jeg tror de virker, og av og til venter jeg for lenge.

Årsaken er at jeg har veldig mye uro i kroppen og greier ikke ligge rolig til jeg sovner. Derfor vente til jeg tror de virker.

Gjest Linhelen
Skrevet

Jeg tar de 45 min til 1 time før jeg legger med. Fungerer fint på meg.

Hei ser du har fått mange svar da,men slenger på mitt. Jeg også tar de tablettene,jeg også tar de praktisk talt på sengekanten. Legger meg ned,og fokuserer veldig på å slappe av mens virkingen inntar kroppen (ca 20 min på meg,er nok invidiuelt) så du må nok ikke gå rundt å surre,visst du klarer hehe... lykke til.

Gjest trøtt surrehue
Skrevet

Hei ser du har fått mange svar da,men slenger på mitt. Jeg også tar de tablettene,jeg også tar de praktisk talt på sengekanten. Legger meg ned,og fokuserer veldig på å slappe av mens virkingen inntar kroppen (ca 20 min på meg,er nok invidiuelt) så du må nok ikke gå rundt å surre,visst du klarer hehe... lykke til.

Takk for svar, det var jo veldig konkret med virkning etter 20 minutter. Da skal jeg prøve det.

Caloni Makaroni
Skrevet

De andre her har nok rett. Egentlig skal man ta tabletten, og så legge seg til å sove i mørkt rom. Jeg har selv "klart" å være oppe en hel natt selv om jeg tok Imovane, og det er fordi jeg ikke gikk og la meg, men bare holdt meg våken. Da kan den ha en motsatt effekt, som noen her er inne på.

For meg holder det å ta den, så legge meg med en gang og lese litt eller noe, og så blir jeg supertrøtt i løpet av 20-30 minutter, og da legger jeg meg til å sove, og jeg sovner etter bare noen få minutter. Andre bør ikke lese engang, men legge seg til å sove med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...