Gå til innhold

Depresjon

Gjest Manyanamanyana

Anbefalte innlegg

Gjest Manyanamanyana
Skrevet

Er det vanlig å bli deprimert etter en psykose?

Kjenner jeg har forsøkt å holde unna depresjonen lenge nå, men den er her, og er ganske sterk.

En depresjon går vel ofte over av seg selv.....det er bare å vente...?

Skrevet

Min erfaring i forbindelse med mamma, er at en depresjon ofte kommer etter en psykose, eller en manisk fase. Jeg tror ikke det er noe lurt å gå og vente til den går over, du trenger medisiner og hjelp. En depresjon kan bli så sterk at man ikke klarer med den, at man ikke kommer seg opp av den.

Men jeg vil kanskje tro at du går på stemninsstabiliserende medisiner? og antidepressiver?

Gjest Manyanamanyana
Skrevet

Min erfaring i forbindelse med mamma, er at en depresjon ofte kommer etter en psykose, eller en manisk fase. Jeg tror ikke det er noe lurt å gå og vente til den går over, du trenger medisiner og hjelp. En depresjon kan bli så sterk at man ikke klarer med den, at man ikke kommer seg opp av den.

Men jeg vil kanskje tro at du går på stemninsstabiliserende medisiner? og antidepressiver?

Ja, jeg går på antipsykotika og til psykolog og av og til til psykiater som skal hjelpe meg å finne riktig medisin.

Må ta det opp med psykologen i morgen tror jeg....er så vanskelig å vite hva som er hva.

Jeg hadde jo isolert meg ganske mye i tiden før psykosen, og nå må jeg igjen bygge opp et større nettverk, det er tungt.

Takk for svar, da kan jeg se på det som naturlig, at jeg er litt deprimert nå.... skal ta det opp med psykologen.

Skrevet

Ja, jeg går på antipsykotika og til psykolog og av og til til psykiater som skal hjelpe meg å finne riktig medisin.

Må ta det opp med psykologen i morgen tror jeg....er så vanskelig å vite hva som er hva.

Jeg hadde jo isolert meg ganske mye i tiden før psykosen, og nå må jeg igjen bygge opp et større nettverk, det er tungt.

Takk for svar, da kan jeg se på det som naturlig, at jeg er litt deprimert nå.... skal ta det opp med psykologen.

Prøv å ikke flykte fra den, men kjenn på smerten. Da går den kanskje over. Ellers så kan jeg anbefale lystbetont trening.

Gjest Manyanamanyana
Skrevet

Prøv å ikke flykte fra den, men kjenn på smerten. Da går den kanskje over. Ellers så kan jeg anbefale lystbetont trening.

Flykte er vel det jeg prøver på...kjenne på det... uff.

Ja, jeg forsøker alt. Men det er så vanskelig å være sammen med folk og så vanskelig å være alene for tiden. Mye angst når jeg er sammen folk.

Er vel en brytningstid.

Skal begynne å trene snart da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...