Gå til innhold

Når man venter på psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest Linhelen
Skrevet

Jeg går å venter på time hos psykolog. Skal til legen min i morgen,skal seff ta det opp med henne,men har jeg som er midt i mellom ingenmannsland krav på noen stønader fra trygdeetaten?

jeg har ikke tjent nok til å få dagpenger,er arb.ledig.

Har kun 5000kr i mnd,og de skal gå til regninger,husleie,ogSFO. Blir ikke nok til noe annet og knapt nok til det jeg skal bruke pengene på. kommer alltid for short.

Tips noen som vet noe????

Gjest hvorfor sfo
Skrevet

Bare et lite spørsmål. Hvorfor bruke sfo når du er arbeidsledig, og har dårlig råd ?

Skrevet

Bare et lite spørsmål. Hvorfor bruke sfo når du er arbeidsledig, og har dårlig råd ?

Nå er ikke jeg Linhelen, men jeg kan jo godt forsvare bruk av SFO når man er arbeidsledig: Man må være klar til å gå ut i arbeid på kort varsel, og SFO får man ikke tilbake "på dagen".

Gjest hvorfor sfo
Skrevet

Nå er ikke jeg Linhelen, men jeg kan jo godt forsvare bruk av SFO når man er arbeidsledig: Man må være klar til å gå ut i arbeid på kort varsel, og SFO får man ikke tilbake "på dagen".

Bare lurte jeg.

Skrevet

Bare lurte jeg.

Forøvrig er det komplett idiotisk å ha noen på- og avmeldingsfrist for SFO, all den tid - på vår skole, i alle fall - det ikke utgjør noen endring i mengde ansatte.

For det er jo helt klart at SFO er en kjip utgift når man ikke mer enn såvidt får endene til å møtes.

Gjest Linhelen
Skrevet

Hei det er som mom33 skriver,det er visst jeg skal få litt arbeid veldig fort,også jobber faren hans fullt(vi er ikke sammen mere),så av den grunnen også trenger vi sfo.

Visst jeg får meg arbeid med redusert stilling vil jeg seff,halvere SFO :o) men barnet mitt er litt sånn"spirrevipp" så h*n tør ikke være alene hjemme enda.

Gjest virrivapp
Skrevet

5000 i mdn er ikke mye å leve på nei..

Det jeg da lurer på, er om du har fått alt du har krav på i og med du er aleneforsørger..

Nevner: Overgangsstønad? Støtte til barnetilsyn? utvidet barnetrygd? barnebidrag?

Det du evt også kan gjøre er å søke om bostøtte fra sosialkontoret..

Har dessverre hørt fra bekjente, at NAV er svært dårlige på å åpne "lommebøkene" når det er psykologisk sammenheng.. Men dette kan jo vel variere fra ett kontor til et annet, er dessverre også vanskelig å få tilstrekkelig med opplysninger om hva man har rett på...

En ting er iallefall sikkert.. Du får stå på, så ordner det seg =)

Lykke til!

Gjest Linhelen
Skrevet

5000 i mdn er ikke mye å leve på nei..

Det jeg da lurer på, er om du har fått alt du har krav på i og med du er aleneforsørger..

Nevner: Overgangsstønad? Støtte til barnetilsyn? utvidet barnetrygd? barnebidrag?

Det du evt også kan gjøre er å søke om bostøtte fra sosialkontoret..

Har dessverre hørt fra bekjente, at NAV er svært dårlige på å åpne "lommebøkene" når det er psykologisk sammenheng.. Men dette kan jo vel variere fra ett kontor til et annet, er dessverre også vanskelig å få tilstrekkelig med opplysninger om hva man har rett på...

En ting er iallefall sikkert.. Du får stå på, så ordner det seg =)

Lykke til!

Hei. Jeg har hatt overgangsstønad,men barnet mitt er over 8 år og da stopper det seg automatisk. Jeg får barnetrygd,bidrag og barnetilsyn,men det er ikke nok til å få overlevd. Jeg har samboer,men han skal da ikke forsørge meg å ungen...han betaler jo mere enn nok iht husleie å fellesutgifter fra før.

Bostøtte får jeg heller ikke pga at jeg har samboer.

vet ikke om jeg må på sosialen jeg,men... sukk...

Gjest virrivapp
Skrevet

Hei. Jeg har hatt overgangsstønad,men barnet mitt er over 8 år og da stopper det seg automatisk. Jeg får barnetrygd,bidrag og barnetilsyn,men det er ikke nok til å få overlevd. Jeg har samboer,men han skal da ikke forsørge meg å ungen...han betaler jo mere enn nok iht husleie å fellesutgifter fra før.

Bostøtte får jeg heller ikke pga at jeg har samboer.

vet ikke om jeg må på sosialen jeg,men... sukk...

skulle jo tro du hadde krav på noe utover dette.. Det er jo ikke mulig å leve på kun 5000 i mnd. Dette er jo vel under fattiggrensen i følge den norske lov, vil jeg tro??? eller??

Når jeg leser slikt så blir jeg enda mer provosert over at politikerene i landet sender avgårde økonomisk støtte i hytt og pine til utlandet, og setter på skylapper i eget land... men dette får jeg nok ikke gjort så mye med uansett...

Men, jeg vil dog oppfordre deg til å ta en tur til NAV trygd, spør de rett ut, hva du skal gjøre?? er der noe du kan ha krav på..?..

Om nødvendig så går du videre til sosialkontoret, spør samme spm. og hvis de ikke kan hjelpe deg, så hadde jeg rett og slett formulert et brev til regjeringen, lagt frem hva du har i mnd, at du har barn, pengene rekker ikke til alle utgifter, at du ikke får hjelp fra NAV, ei heller sosialkontor, og spør de rett ut, hvordan de mener at du skal kunne klare deg???

Men, har NAV og sosial kontoret i din kommune noe form for fornuft i hodet, så vil du nok få hjelp før du må skrive brev :-)

Hvis de ikke har fornuft, og du skriver brev til regjeringen, så kan det faktisk føre til at regjeringen kontakter NAV evt.sosial kontoret i din kommune, og nærmest kjefter på de, å ber de bruke litt "skjønn".. Kjenner flere som har fått til dette, så igjen bare stå på, så ordner det seg :-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...