Gå til innhold

Bipolar lidelse og samvær m barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en eksmann som nylig har fått diagnosen bipolar lidelse, dette etter mange vanskelige år. Vi har felles små barn, og jeg er nå veldig usikker på hvorvidt samvær er forsvarlig, og i hvilken grad samværet bør være. Vet at dette spørsmålet er vagt, og at det er vanskelig å gi et konkret svar på dette. Jeg håper liekvel at du kan gi meg en indikasjon på dine/deres erfaringer rundt dette. På forhånd takk.

Gjest synsjegidag
Skrevet

Hvordan har han fungert tidligere i samvær med barna da??

Synes ikke det at bare fordi han har fått den diagnosen at han dermed er uskikket til å ta seg av barn...

Gjest lithium
Skrevet

Noen av de beste og mest bevisste foreldre jeg kjenner har en bipolar lidelse. De er godt medisinerte og tar ansvar når episodene likevel kommer. Jeg kan levende forestille meg at noen med bipoar lidelse kan være en katastrofe som forelder også.

M.a.o. det er er umulig spørsmål å svare på. Han bør ikke ekskluderes på grunnlag av diagnosen, men hvordan han er som far, også når han er deprimert/(hypo)manisk.

Skrevet

jeg vokste opp med mamma som hadde bipolar lidelse, uten noen som helst problemer med det, så blir litt vanskelig å svare deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...