Gjest Spekepølse Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg møter stadig holdninger om at man ikke trenger å henge seg opp i diagnoser - at det ikke er så viktig å få diagnoser. Både hos fastlege og psykiater har jeg fått dette den siste tiden. Jeg kan forstå at det er viktigere å behandle symptomer og ta tak i de faktiske problemene, men er et ikke veldig viktig å vite mer om hva som feiler en før en skal til behandling? Diagnosen har da innvirkning både på måten man behandlet symptomer både terapeutisk om medisinsk. Hva kan denne holdningen komme av? 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 De er kanskje redd for å sykeliggjøre deg? Det har vel blitt større bevissthet om akkurat den biten. For min egen del er det viktig å være klar over hva det gjør med meg å ha den diagnosen jeg har og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. For meg er den et nyttig "redskap", men heller ikke mer enn det. Tror jeg og behandler deler akkurat det synet. Så lenge jeg blir møtt med respekt for den jeg er, så kan diagnosen være et "verktøy" å jobbe ut fra. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, er litt dårlig til å formulere meg i dag.. 0 Siter
serenity777 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Skjønner frustrasjonen din. Det er bra å ha en riktig diagnose, slik at man har noe konkret å jobbe utifra. selv har jeg hatt ett utall diagnoser. Føler nå at jeg kan akseptere den jeg har hatt de siste årene nemlig schizofreni, så slipper jeg å lure lenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.