Gå til innhold

Hørsel

Anbefalte innlegg

Gjest selskapssyk
Skrevet

Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene, som har problemer med å høre en vanlig samtale, når det er flere mennesker som snakker samtidig . Selv når jeg står ved siden av personen jeg snakker med , sliter jeg med å høre og oppfatte hva som blir sagt. Jeg tror ikke jeg hører dårlig , for jeg har ikke problemer med å høre og oppfatte i andre omgivelser,men det er akkurat som om alle stemmer og lyder har lik verdi og blir til en" tykk grøt" Jeg prøver å lese på munnen og henge med i samtalen så godt jeg kan. Det er grense for hvor mange ganger man kan be andre om de kan gjenta det de sier . og derfor blir det til at jeg nikker og smiler og håper det passser. Det er utrolig fortvilende og selvfølensen er helt nede etter slike settinger. Dette problemet hadde jeg i en viss grad da jeg var yngre også ,men klarte meg bra hviss jeg bare var oppmerksom og konsentrert nok. Det fungerer ikke lenger . Jeg lurer på om det er fungsjoner i hjernen som ikke er som de skal eller om det er problemer med hørselen. Jeg er ellers fysisk frisk. Min mentale helse er for tiden god .I forbindelse med to tunge svangerskap med kvalme og oppkast helt frem til termin og svert dramatisk fødsel ,utviklet jeg depresjon og panikkangst Det gikk over etter hvert . Jeg har alldri brukt psykofarmaka eller terapi. men har jobbet mye med å tenke positivt og tvunget meg til å vere sosial . Jeg tar denne historien med i forbindelse med mitt problem, fordi jeg blir redd for min mentale helse, når jeg ønsker å trekke meg fra visse sosiale samlinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...