Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gikk med høy feber i 7 dager før jeg ble lagt inn på sykehus. Alle tester var normale med unntak av CRP som var litt forhøyet. Ble utskrevet med diagnose virus og fikk beskjed om å ta det med ro. Ultralyd viste at lever og milt var forstørret. Etter å ha vært feberfri i 5 dager etter utskriving ,har jeg nå litt feber på dagen og ca 39.5 om natten. I tillegg til dette blir jeg nokså slått ut av enkle fysiske aktiviteter. Jeg testet også negativt på Mononucleose. Begynner å bli rimelig lei av å gå slik, så det hadde vært fint å få en kommentar på "tilstanden".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29817-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Rune,

Dette er for vanskelig for meg. Jeg har på følelsen at diagnosen "virus" brukes som en slags sekkediagnose når man ikke helt kommer til målet for å finne en klar årsak til en sykdom. Strengt tatt burde man ikke stille "virus"-diagnosen med mindre man har virkelig et positivt grunnlag for å gjøre det. Det finnes idag gode diagnostiske muligheter for veldig mange av de aktuelle virusinfeksjoner, men de må brukes godt begrunnet, med skikkelig kjenskap til de symptomene pasienten har. Det du forteller meg om dine plager kan godt være virus, og det kan godt være en rekke forskjellige virus uten at jeg (som er spesialist i virologi) kan komme nærmere uten en rekke andre opplysninger. Det eneste jeg kan si at det finnes flere sykdommer forårsaket av virusinfeksjon, som har et langvarig forløp, og at det kan ofte ta relativt lang tid å bli helt restituert. Men hvilke virus, og hvordan det skal gå med dine plager er det umulig for meg å si noe nærmere om. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29817-virus/#findComment-119643
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...