Gå til innhold

Sæd i øyet


Maglor

Anbefalte innlegg

Kjærsten liker at jeg kommer over magen hennes iblandt, men for en tid siden fikk hun en sprut i øyet. Vi tenkte ikke videre over det og siden vi begge hadde lyst til å komme flere ganger fortsatte vi (uten å vaske øyet rent). Etterpå fikk hun vondt i øyet, og etter noen dager såpass at vi vurderte å gå til legen. Heldigvis ble det snart bedre igjen. Kan sæd være farlig for øyet? Jeg har fått min egen sperma i øyet minst en gang uten at det førte til noe men det er også mulig jeg vasket det rent raskere. Sæd blir jo til en litt stiv greie når det tøtker. Har vanskelig å tro at det kan gi noe varig men, er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Jeg har fått det i øynene flere ganger og det svir med en gang og kan bli litt rødt, men jeg har aldri fått noen varige men av det heldigvis. Så farlig er det nok ikke, men det kan jo være lurt å skylle det ganske raskt etter at det har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fått og.. gjorde liksom litt vondt å lukke øyet.. men det gikk over etter noen timer.. kan ikke tenke meg at det er noe farlig.. jeg ser fortsatt like godt iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle Anka

Hei!

Spermier blandes med en noe seig væske som blir skilt ut av sædblæren. Denne væsken utgjør røfflig 60% av det som vi kan kalle sædvæsken. Væsken som blandes med sæden i sædblæren består bl.a av glukose og prostaglandin. Ved seksuell opphisselse produserer også prostata en tynn, melkeaktig væske som inneholder kalsium og enzymer. Denne væsken blandes med den allerede utblandede sædvæsken, og utgjør det endelig produktet som ejakuleres. Mulig noen av disse bestanddelene kan virke irriterende på øyet, men farlig: nei.

Sædens pH ligger i overkant av 7(nøytal), og skulle heller ikke ha noen stor betydning. Kvinnens vagina derimot er mye surere og har en pH på rundt 4,5. Sædens pH hjelper til med å nøytralisere det syrlige miljøet og beskytter sæden og vedlikeholder bevegeligheten.

Hornhinnen er en av de mest følsomme områdene på kroppen og inneholder fullt av nerveender, så det er naturlig at øyet reagerer dersom det utsettes for "forurensing". En rift på hornhinnen øker sjansen for infeksjon, men cellene regenereres hurtig. Det er fullt mulig å pådra seg en seksuelt overført klamydia-infeksjon på øyet, men det gir gjerne andre symptom enn en rødhet som bare varer en liten stund.

Jeg tror du kan ta det hele med stor ro. Hydrogenperoksid som brukes i noen rensevæsker for kontaktlinser er mye verre å få på øyet når den er unøytralisert, men direkte "farlig" er jo ikke det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munthe-Kaas

Jeg foreslår at din venninne tar kontakt med sin fastlege umiddelbart. Håper dere begge får den hjelpen dere trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at din venninne tar kontakt med sin fastlege umiddelbart. Håper dere begge får den hjelpen dere trenger.

Som jeg sa ble øyet bra igjen. Hvorfor skulle vi trenge hjelp, har du noe på hjertet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Alt man får på øyet som ikke naturlig hører til der, vil merkes. Sæd likeså.

For egen komfors skyld ville jeg nok ha vasket øyet kjapt, alternativt lukket øynene i en sådann stund/siktet litt lenger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man får på øyet som ikke naturlig hører til der, vil merkes. Sæd likeså.

For egen komfors skyld ville jeg nok ha vasket øyet kjapt, alternativt lukket øynene i en sådann stund/siktet litt lenger ned.

Siktet lengre ned men et lite sleivskudd kan da hende den beste. Solbriller er kanskje en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Siktet lengre ned men et lite sleivskudd kan da hende den beste. Solbriller er kanskje en ide.

Solbriller er absolutt ingen dårlig idè. Kan jo faktisk bli riktig morsomt også, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbriller er absolutt ingen dårlig idè. Kan jo faktisk bli riktig morsomt også, det!

Skal prøve å få tak i solbriller med vindusviskere kanskje. :-d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Skal prøve å få tak i solbriller med vindusviskere kanskje. :-d

Og bruke sæd som spylevæske? Njæ... Ville nok heller gått for bedre sikting, jeg altså.

He-he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en mengde sæd i øyet her om dagen og det var ikke videre behagelig. Øyet ble utrolig rødt, og det gjorde ganske vondt i flere timer etterpå, var akkurat som det banket i øyet. Men farlig er jeg temmelig sikker på at det ikke er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bruke sæd som spylevæske? Njæ... Ville nok heller gått for bedre sikting, jeg altså.

He-he...

Montere på lasersikte i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...