Gå til innhold

Får vi psyk. småpraten tilbake?


Soria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg har ingen innflytelse på dette spørsmål, så jeg ber deg legge spørsmålet inn på "webmaster".

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen innflytelse på dette spørsmål, så jeg ber deg legge spørsmålet inn på "webmaster".

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Takk for at du tok deg tid til å svare i hvert fall. Det er mer enn de har gjort på webmasterforumet (jeg skrev innlegget der også etter at jeg hadde skrevet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanna

Enig med alle dere. Jeg orker ikke å gå inn på DOL forum overgrep lenger, så egentlig har vi mistet mye. Kanskje de ikke finner det "verdt" for vår gruppe. Hilser alle kjente og ukjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Konkret spørsmål: hva ønsker dere mest:

- psyk. småprat

- mulighet til å sende PM-er

Jeg er klar over at flere vil svare "ja takk, begge deler", men som sagt hva betyr mest for deg?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konkret spørsmål: hva ønsker dere mest:

- psyk. småprat

- mulighet til å sende PM-er

Jeg er klar over at flere vil svare "ja takk, begge deler", men som sagt hva betyr mest for deg?

Vennlig hilsen

Det er ofte meldinger om at det er et ønske om å få tilbake psyk småprat. Litt merkelig at det er så mange på "barn siden", men vår er vekk.

Om man vil snakke med noen som er "som man selv" kan man snakke med dem på "vanlig" småprat også...men etter mange kommentarer fra "normale" mennesker om at "nå kommer de folka fra psyk igjen" og slikt - lar man vær å gå inn der.

Forstår ikke helt at det skal være så farlig å opprette psyk småprat igjen jeg....

Kan du - uten å gå rundt grøten - si hvorfor vi ikke kan få den tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Det er ofte meldinger om at det er et ønske om å få tilbake psyk småprat. Litt merkelig at det er så mange på "barn siden", men vår er vekk.

Om man vil snakke med noen som er "som man selv" kan man snakke med dem på "vanlig" småprat også...men etter mange kommentarer fra "normale" mennesker om at "nå kommer de folka fra psyk igjen" og slikt - lar man vær å gå inn der.

Forstår ikke helt at det skal være så farlig å opprette psyk småprat igjen jeg....

Kan du - uten å gå rundt grøten - si hvorfor vi ikke kan få den tilbake?

Hei Yoplait !

Grunnen er at Småprat kan benyttes i destruktivt øyemed. Risikoen for at det skjer er størst på psyk. småprat.

Samtidig kan Småprat være til god hjelp for mange.

Jeg er i svært interessert i å finne en løsning på dette dilemmaet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanna

Konkret spørsmål: hva ønsker dere mest:

- psyk. småprat

- mulighet til å sende PM-er

Jeg er klar over at flere vil svare "ja takk, begge deler", men som sagt hva betyr mest for deg?

Vennlig hilsen

Takk for at du tok deg tid til svar. Jeg tror psyk. småprat i sin form var fin med at man kunne sende PM.. så for meg er nok det en viktig bit. Generellt sett så er jo faren at det er mennesker som ikke "skulle" ha vært der... men hva er alternativet? Åpen småprat er helt uaktuell for meg. Akkurat i kveld skulle jeg ønske at psyk. småprat var der.

Om vi får tilbake psyk.småprat i sin "gamle" form eller i en annen form hadde det vært fint for alle oss som sitter her med tanker. Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Takk for at du tok deg tid til svar. Jeg tror psyk. småprat i sin form var fin med at man kunne sende PM.. så for meg er nok det en viktig bit. Generellt sett så er jo faren at det er mennesker som ikke "skulle" ha vært der... men hva er alternativet? Åpen småprat er helt uaktuell for meg. Akkurat i kveld skulle jeg ønske at psyk. småprat var der.

Om vi får tilbake psyk.småprat i sin "gamle" form eller i en annen form hadde det vært fint for alle oss som sitter her med tanker. Ha en fin kveld:-)

Tusen takk for ditt innspill !

Har du synspunkter på hvordan vi skal unngå at tjenesten virker uheldig på noen få brukere?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanna

Tusen takk for ditt innspill !

Har du synspunkter på hvordan vi skal unngå at tjenesten virker uheldig på noen få brukere?

Vennlig hilsen

Ja, selv takk. Jeg tror at det kan være vanskelig å sette begrensninger at man ikke får uønskede "personer" inn, de begrensningene kan jo også ramme de "vanlige" brukerne.

Det farlige med psyk småprat er jo at det kan bli "mye kos" med elendigheten. Jeg tror det kan være greit å ta en liten runde på hvordan man vil ha det. Det at personer er destruktive er vanskelig å regulere. Du hadde et vanskelig spørsmål på en lørdagskveld !!!! Er det noen andre som har noen meninger.

Happy weekend :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkret spørsmål: hva ønsker dere mest:

- psyk. småprat

- mulighet til å sende PM-er

Jeg er klar over at flere vil svare "ja takk, begge deler", men som sagt hva betyr mest for deg?

Vennlig hilsen

Jeg ville helt klart velge småpraten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yoplait !

Grunnen er at Småprat kan benyttes i destruktivt øyemed. Risikoen for at det skjer er størst på psyk. småprat.

Samtidig kan Småprat være til god hjelp for mange.

Jeg er i svært interessert i å finne en løsning på dette dilemmaet.

Vennlig hilsen

Jo...jeg skjønner det - men ofte er det bare folk fra den gamle psyk småprat inne på vanlig småprat..da er det plutselig bare navnet på det som skiller.

Det er ikke lett å se hvordan man kan finne en løsning der ingen snakker om ting man ikke bør.....jeg vet ikke. Skulle bare ønske du ga oss den tilbake jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for ditt innspill !

Har du synspunkter på hvordan vi skal unngå at tjenesten virker uheldig på noen få brukere?

Vennlig hilsen

Som du skriver, det er noen få som psyk. småprat kan være uheldige for. MEN, det store flertallet har utbytte av denne tjenesten, og derfor bør den åpnes.

Spørsmål om PM. Det finnes sensurmetoder (har jeg sett på andre chattekanaler)som kan brukes. Et annet alternativ er jo at noen overvåker tjenesten, men der vil vel endel finne det krenkende at noen skal lese PM'ene.

Hva med åpningstider? Man slutter ikke å ha det vondt/vanskelig klokka 2 om natten? Tjenesten bør etter min mening være døgnåpen.

Uansett hva ADM gjør, så kan man aldri gardere seg 100% mot 'misbruk' av småprat. Men for det store flertallet er den en god støtte ved vanskelige tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkret spørsmål: hva ønsker dere mest:

- psyk. småprat

- mulighet til å sende PM-er

Jeg er klar over at flere vil svare "ja takk, begge deler", men som sagt hva betyr mest for deg?

Vennlig hilsen

Psyk. småprat, helt klart.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Psyk. Småprat er nå åpnet som en forsøksordning.

Jeg håper dere vil bruke tjenesten på en god måte.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...