Gå til innhold

eggløsning og mens...


ansy

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kommet fra gynekologen...og er litt forvirret. Ut i fra min normale syklus skulle jeg ha fått mensen nå på mandag, det har ikke skjedd. Jeg er ikke gravid og ut i fra ultralyd kunne de heller ikke se at det nærmet seg eggløsning. Slimhinnen var også tynn og "fin". Hvor lang tid før eggløsningen skjer er det mulig å se det ved hjelp av ultralyd?og er det mulig å se det hvis eggløsningen nettopp har skjedd? (men da går jeg ut fra at slimhinnene ville begynt å bydde seg opp?)

Jeg er nå på dag 31 i menssyklusen... Det hører med til historien at jeg har fått satt inn hormonspiral.Mensen kom til "forventet" tid første gang, men altså ikke andre gang. Har hatt noe spotting siden sist mens...hvilken betydning har dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med hormonspiral har du jo ikke eggløsning! Mange mister mensen også, mer eller mindre.

Nå skjønner jeg ingen ting, for de sa jeg skulle ha eggløsning hos gynekologen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingen ting, for de sa jeg skulle ha eggløsning hos gynekologen...

Nå måtte jeg lese litt på nettet og det viser seg at den ikke virker som jeg har trodd. De fleste har nemlig normal eggløsning, men hormonene i spiralen påvirker livmorslimhinnen slik at den ikke bygger seg opp som vanlig og egget har dermed ikke noen slimhinne å feste seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...