Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 25 år gammel gutt som har et problem med nesen.

Den er ofte tett, ikke på måten full av snørr, men det virker som om det er trangt. Spesiellt høyre nesebor fungerer ofte dårlig. Tror dette fører til at jeg snorker en del, hvilket plager min samboer.

Min gamle lege mente at dette er en såkalt helårsbetennelse.

Han forskrev nasal flutuide til meg. Har brukt denne mye av og på, men nå i det siste har det ikke virket. I natt var jeg helt tett, og prøvde derfor otrivin, hvilket åpnet nesen min helt og jeg kunne puste uten problem.

Lurte på om du kunne fortelle meg hva helårsbetennelse egentlig er, og om det er dumt og erstatte nasal med otrivin. Det står bakpå at otrivin ikke bør brukes mer en 10 dager i strekk, men det er så kjipt og ikke klare å puste normalt gjennom nesen.

vennelig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29834-tett-nese-hel%C3%A5rsbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

I noen tilfelle er en slik betennelse allergisk, i noen tilfelle av ukjent årsak. Otrivin bør bare brukes i korte perioder, ved lang tids bruk kan otrivin forårsake mer hevelse og tetthetsproblemer. Otrivin egner seg derfor ikke som erstatning for Flutide, men heller som en tilleggsbehandling i ekstra dårlige perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...