Gå til innhold

Vitaminer


Gjest linda mm

Anbefalte innlegg

Gjest linda mm

Hvor mye vitaminer tar dere daglig?

Jeg tar 2 kapsler med møllers dobbel. Holder det?

Ved angst anbefales det ekstra med vitamin B, hvilke mat/drikke (ikke øl da...) kan jeg få ekstra med vitamin B?

Noen andre vitaminer som er bra å ta som kan hjelpe mot angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar ikke noe vitamintilskudd, men spiser grovt og sunt med mye frukt og grønt, er i fin form, trener en del og er i grunnen sjelden syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiemonster

Det anbefales heller å spise bra med frukt og grønt (i tillegg til et sunt kosthold ellers) i stedet for vitamintilskudd. I tillegg til at det lenge har vært stilt spørsmålstegn ved om vitanmintilskudd har noen som helst positiv effekt, så er det en god stund siden et omfattenede forskningsprosjekt avdekket at det er gode grunner til å være skeptisk til vitamintilskudd i det hele tatt, med tanke på mulig negative virkninger fra kroppen.

Spis 5 frukt om dagen, og godt med grønnsaker (helst til hvert eneste måltid om mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Ølgjær er bra, fordi det innholder så mange B-vitaminer, pluss krom og litt fruktsukker. Men om det anbefales ved angst, vet jeg ikke - kanskje noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tar en multivitamineral (Spektro) 3 Eskimo-3, 750 mg C-vitamin, E-vitamin (husker ikke hvor mye) og 350 mg Magnesium hver dag.

Skal du ha behandlende effekt av B-vitamin, så må du nok ty til tilskudd. Du får sjelden i deg nok via maten.

Ville satset på et Vitamin B-komplex for angsten din.

Humle og kamille er også beroligende urter som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar to kapsler Möllers tran, samt to kapsler ren omega 3. Multivitamintablett i tillegg nå jeg husker det og har det i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...