Gå til innhold

de stoppet trygden


Gjest mindy

Anbefalte innlegg

Gjest mindy

Jeg er en jente (kokk) på 24 år.jeg har gått på rehabilliteringspenger siden november.

Siden det tid har det skjedd et par ganger at de har stoppet trygden (uten varsel,har måttet ringt og spurt hva som har skjedd) min fordi de mener at jeg ikke gjennomfører mange nok tiltak.har de lov til dette?

er under rehabillitering for bekkenløsning og benhinnebetennelse.

de tiltakene jeg har gjort i løpet av vinteren og våren er:

akupunktur,kiropraktor,ultralyd,strømbehandling,tøyninger,generelle øvelser,spesialsåler fra ortoped,en spesiell diett.

jeg vet ikke om mere,og de har heller ingen forslag,kan de da bare kutte?

Jeg vet det finnes en operasjon for benhinne betennelse,men den har jeg på det sterkeste blitt frarådet av 5 fysioterapauter.

kan trygdekontoret tvinge meg til å gjennomgå denne operasjonen for å beholde trygden?

omskolering til "sittejobb" er uaktuelt pga bekkenløsning,nakkesmerter,og senebetennelse i underarmene.

hva lags tiltak finnes det for meg.

jeg beholder bare kokkejobben min i et par mnd til,så det haster for meg å bli frisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

De kan ikke stoppe trygden uten videre, de må ha en begrunnelse - og denne begrunnelsen skal være saklig.

du har til enhver tid rett til å se dokumentene i saken din, slik at du kan sjekke hva trygdekontoret får inn av opplysninger. Erfaringsmessig er det gjerne en "trygdelege" inne i bildet som har (etter min mening) alt for mye han skulle ha sagt ("makt") i slike saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...