Gå til innhold

Føflekker


Gjest Snøkvit

Anbefalte innlegg

Gjest Snøkvit

Jeg blir mer og mer plaget av føflekker.Ingen "skumle"enda med tanke på hudkrft,men synest selv det er fryktelig stygt. Legen sa forresten at det meste var fregner.

Mest er det på armer ,skuldre og bryst.Var nok altfor glad i sol fra jeg var 10 til 15 år. Nå er jeg snart 40.

Tenker dere andre over føflekker på dere selv og andre,nå tenker jeg kosmetisk?

Noe man kan gjøre for at de kan bli litt mattere eller andre råd?

Har så lyst til og kunne gå med lite klær igjen Er snart vår og sommer!

Lurer også på om det er skadelig å ta solarium ca 5 min pr mnd.)? Blir aldri brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med dette, bortsett fra at du kanskje kan pudre dem litt for å få dem mer lik hudfargen din eller så mye du fjerne dem.

5 minutters solarium i måneden vil nok ikke gjøre skade, men det er vel så lite at du like så godt kan avstå det, kan vel ikke bli brun av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med dette, bortsett fra at du kanskje kan pudre dem litt for å få dem mer lik hudfargen din eller så mye du fjerne dem.

5 minutters solarium i måneden vil nok ikke gjøre skade, men det er vel så lite at du like så godt kan avstå det, kan vel ikke bli brun av det?

men hun får d-vitaminer av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøkvit

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med dette, bortsett fra at du kanskje kan pudre dem litt for å få dem mer lik hudfargen din eller så mye du fjerne dem.

5 minutters solarium i måneden vil nok ikke gjøre skade, men det er vel så lite at du like så godt kan avstå det, kan vel ikke bli brun av det?

Tenker litt på d vitaminer.

Ellers blir jeg ikke brun av 5 min. pr.mnd i solarium, men jeg har faktisk beholdt litt av den brunfargen jeg fikk i sommer ved å friske opp litt på den måten.

Takk for tips,skal prøve med pudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hun får d-vitaminer av det

Var ikke klar over at man får D-vitaminer av solarium, det synes jeg høres litt rart ut, uten at jeg skal betvile det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at man får D-vitaminer av solarium, det synes jeg høres litt rart ut, uten at jeg skal betvile det.

Var om det tv2, god morgen norge, en lege som gikk ut med at det er sunt å ta sol, max 10 min i uka, pga d-vitaminene

personer som lever i mer solrike strøk har større sjanse for å overleve kreft i indre organer enn vi nordboere, fordi de får i seg d-vitaminer.

3000 liv kan reddes årlig ved litt solarium, påstod han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du opprettholder iallfall fregnene ved å ta solarium. ;)

Jeg har fjernet endel føflekker (8 tror jeg nå) og har superstygge arr i stedet. Kosmetisk ble det IKKE bedre, hypokondrisk ble det litt bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var om det tv2, god morgen norge, en lege som gikk ut med at det er sunt å ta sol, max 10 min i uka, pga d-vitaminene

personer som lever i mer solrike strøk har større sjanse for å overleve kreft i indre organer enn vi nordboere, fordi de får i seg d-vitaminer.

3000 liv kan reddes årlig ved litt solarium, påstod han

Godt mulig det er slik, dette har jeg svært lite greie på. Men det høres jo fornuftig ut også. Men jeg lurer bare på hvordan man får D-vitaminer ved hjelp av kunstig sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er slik, dette har jeg svært lite greie på. Men det høres jo fornuftig ut også. Men jeg lurer bare på hvordan man får D-vitaminer ved hjelp av kunstig sol.

uv strålene

forskjellen er at solarium (iallfall før) bare har "lilla" lys, mens sola ute både har lilla og blått lys.

Det blåe lyset kan såfremt du ikke overdriver solingen veldig, reparere DNA-skaden i hudcellene som lilla lys gir om du overdriver solingen. Den dna-skaden er det som fører til f.eks føflekkreft.

Derfor er solarium langt mer skadelig enn å sola seg ute.

Men altså max 10 min i uka i vintermånedene skal visst være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...