Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, for en tid tilbake gikk jeg til legen min fordi jeg hadde konstant hodepine. Fikk vite at hun trodde det var tensjonshodepine, fikk beskjed om å gå til ein fysioterapaut. Dette har jeg ikke fått gjort ennå pågrunn av at det har vært så mye med skole og eksamen. Bruker Fenazon for hodepinen nesten dagligt, for er par uker siden så fikk jeg skikkelig vondt i magen og dette kommer og går i varierte smerter, og må sitte en del på do om morningen. Hva kan dette bety og burde jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29851-hva-er-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fenazon Koffein sterke ? Disse er vanedannende og kan faktisk føre til at du får mer hodepine. Jeg skjønner derimot ditt problem, siden jeg har tatt nokså mange av disse tablettene selv.

Hodepinen begynner i nakke, skuldre og man er rask til å ta fena, for å i det hele tatt å komme gjennom hverdagen. Jeg tok det også som forebyggnde mot migreneanfall. Fenazon koffein er bra for de som har vanlig hodepine og tar det en gang iblant.

Gå til legen din og få annen medisin. Jeg har en aldeles super primærlege som jeg igrunn unner alle andre å få.

Jeg har prøvd Zomig, Imigram og en masse annet. Det tar knekken på smerten, men for min del var bivirkningene store.

Nå derimot, har jeg fått en medisin som hjelper og takk og pris for det.

Gå til legen din og få et alternativ.

Lykke til, jeg vet så altfor godt hva du sliter med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29851-hva-er-galt/#findComment-119297
Del på andre sider

Gjest Windsong

Fenazon Koffein sterke ? Disse er vanedannende og kan faktisk føre til at du får mer hodepine. Jeg skjønner derimot ditt problem, siden jeg har tatt nokså mange av disse tablettene selv.

Hodepinen begynner i nakke, skuldre og man er rask til å ta fena, for å i det hele tatt å komme gjennom hverdagen. Jeg tok det også som forebyggnde mot migreneanfall. Fenazon koffein er bra for de som har vanlig hodepine og tar det en gang iblant.

Gå til legen din og få annen medisin. Jeg har en aldeles super primærlege som jeg igrunn unner alle andre å få.

Jeg har prøvd Zomig, Imigram og en masse annet. Det tar knekken på smerten, men for min del var bivirkningene store.

Nå derimot, har jeg fått en medisin som hjelper og takk og pris for det.

Gå til legen din og få et alternativ.

Lykke til, jeg vet så altfor godt hva du sliter med.

Fenazon kan irritere magen og tarmene, slik at man får ubehag med f.eks. mye magesyre.

Kan Paraset el.l være et altærnativ?

Ibux gel kan du smøre direkte over de vonde musklene. Da slipper man å få magetrøbbel. Det dumme er at det ikke tar hodepinen.

Dersom du forsøker å kutte ut fenazon en stund, så ser du om plagene dine går over eller ikke. Men det beste er selvsagt at du tar det opp med legen din.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29851-hva-er-galt/#findComment-119308
Del på andre sider

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Magesmerter kan ha mange forskjellige årsaker. Stress og anspenthet kan også gi smerter i magen og løs avføring på grunn av påvirkning av muskulaturen i tarm. Men det er ikke mulig å si at dette er grunnen bare på en henvendelse på nettet. Jeg synes du skal snakke med legen din om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29851-hva-er-galt/#findComment-119328
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...