Gå til innhold

Offentlige sykehjem

Anbefalte innlegg

Gjest Hvem vet alt
Skrevet

Hvordan beregnes det hvor mye man skal betale pr. mnd ?

Skrevet

Mener at det er 75% av trygden. Da er alt betalt, mat medisiner, lege. Brukeren betaler skatt av de resterende 25%, samtidig som det skal rekke til personlig behov, f.eks tobakk, frisør, gaver el. l.

Skrevet

Da min eks-svigerfar var på sykehjem kostet det 85% av trygda og renteinntekter (og andre evt. inntekter). Så det er ikke mange kronene man har til klær og personlige ting om man er minstepensjonist, skjønt det er forhåpentligvis en minstegrense for hvor mye man skal ha igjen, håper jeg.

Skrevet

Mora mi betaler stort sett hele trygda si, hun sitter igjen med ca 1000 kr i mnd men så fikk hun en oppgjørsregning på slutten av året på 9000 kr så det er ikke mye å betale regninger utenom for.

Men hun har høy trygd og noen renteinntekter så det stemmer for jeg har fått utregningen. Regningene hennes må betales av sparepengene hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...