Gå til innhold

Eple i wok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste grøt til middag i dag og skal ha en liten fiskewok til kvelds. Har litt lite grønnsaker (gulrot, blomkål, broccoli og paprika), liker å ha squash og kålrot også. Skal ha laks og ris, hvordan blir det å hive noen eplebiter i woken sammen med grønnsakene og risen?

Har spist ris med eplebiter i før og det var godt i alle fall.

Skrevet

Du dør ikke av det, det er sikkert... Hvordan det smaker, det må du fortelle oss om en times tid :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202065029' post='3797353]

Du dør ikke av det, det er sikkert... Hvordan det smaker, det må du fortelle oss om en times tid :)

Joda - tenkte bare om det var en totalt feil kombinasjon liksom. :o)

Skrevet

Joda - tenkte bare om det var en totalt feil kombinasjon liksom. :o)

Hvis man har ofret et 5-minutt på å se på et eller annet matprogram, så ser man at det ikke finnes noen fasit. Det er bare å prøve seg fram med hva-som-helst. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202065444' post='3797363]

Hvis man har ofret et 5-minutt på å se på et eller annet matprogram, så ser man at det ikke finnes noen fasit. Det er bare å prøve seg fram med hva-som-helst. :)

Åååkei da. *Kutter opp et eple*

Skrevet

Åååkei da. *Kutter opp et eple*

Eier du ikke en epledeler? *praktisk* ;o)))

Gjest ChiengMai
Skrevet

Epler blir jo så utrolig blaute når de varmes opp, ikke noe særlig til konsistens. Men smaken er sikkert bra, blir sikkert litt syrlig.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202065698' post='3797371]

Eier du ikke en epledeler? *praktisk* ;o)))

Ble spisbart, men ikke noe kjempesuksess. Eple i woken altså. Ble for syrlig, men det kan jo komme av at jeg la dem i litt limesaft før steking så de ikke skulle bli brune.

Jaja, da har jeg prøvd det i alle fall! :o)

Skrevet

Ble spisbart, men ikke noe kjempesuksess. Eple i woken altså. Ble for syrlig, men det kan jo komme av at jeg la dem i litt limesaft før steking så de ikke skulle bli brune.

Ok, da vet vi _det_! :)

Skrevet

Det er jo ikke wokens feil, da - så du må i hvert fall ikke konkludere med at eple er uegnet i wok som sådan. Alt avhenger av smakskombinasjonene.

Eple er f.eks kjempegodt sammen med kylling eller svin, paprika, purre og en fyldig woksaus med curry eller red curry til. Balanser gjerne med f.eks litt mangochutney el.l.

Men jeg skjønner at det ikke passet så godt til det du skisserte i innlegget over her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...