Reidar Rose Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 http://www.vl.no/samfunn/article3325225.ece 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Forskning viser entydig at forekomst av depresjon øker med alderen. Derfor er det som det skal være at forbruket er høyest hos de eldste. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Forskning viser entydig at forekomst av depresjon øker med alderen. Derfor er det som det skal være at forbruket er høyest hos de eldste. Ja synes jeg høres helt riktig ut. Det er jammen ikke lett å bli gammel, kanskje ensom å sitte alene dag etter dag. Det er lett å kritisere at "man tyr for lett til piller" - men hva skal man gjøre da? Man kan da ikke tvinge slekt og venner til å være der for den gamle mer enn de vil. Og hjemmesykepleien er der altfor sjeldent og de har ikke kompetanse til å hanskes med depresjon. Men én ting synes jeg er viktig: Det burde vært ambulerende psykiatriteam som følger opp disse mye. Jeg får direkte vondt av enkelte gamle mennesker, hvordan de blir behandlet av helsevesenet og samfunnet, etter et langt liv hvor de har arbeidet jevnt og trutt, betalt skatten sin og klaget minst mulig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.