Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I cirka et år har jeg hatt hoven og vond høyre ringfinger. Jeg kan ikke huske å ha forstuet den, eller påført den spesielle belastninger. Jeg har tatt både røntgen og blodprøver, og fikk aldri noe svar, så jeg regner med at legen ikke fant noe.

Det er det "midterste" leddet på fingeren som er vondt, og det har forplantet seg litt i leddet opp til hånden også, men det er ikke hovent, da.

Jeg snakket med en kontaktperson over telefon, og nevnte at jeg hadde lest at symptomer på hiv kunne være uforklarlige hevelser.

Han mente at slike symptomer bare gjaldt ved utvikling av aids, men jeg er livredd for å gå til doktor igjen i tilfelle det skulle bli spørsmål om jeg var hiv-smittet. (hvilket jeg muligens kunna ha blitt ca. 16 mnd. siden)

Synes også at tannkjøttet mitt har blitt mer sensitivt. Jeg har aldri hatt noen problemer med det før.

Tilslutt må jeg vel nevne at jeg faktisk har tatt negativ test for 6 mnd siden, men likevel, de hevelsene er jeg ikke så begeistret over!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29859-hoven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære eli,

Hevelse i/på en finger kan skyldes mye rart. Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke ad det er infeksjon som kan være med i bildet. Men at det skal ha noe med HIV å gjøre det tror jeg ikke på. Jeg tror at akkurat denne assosiasjonen kan du ta med knysende ro. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29859-hoven/#findComment-119648
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...