Gjest klaymen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hei, vi har kjøpt oss trommel etter å ha blitt lei av tørkestativer i stua "hele tiden". Kommer vel ikke til å bruke den hele tiden, men kan være godt å ha tenker jeg. Men jeg prøvde den i dag, med "skaptørt" program, noe som tydeligvis er mindre tørt enn "svært tørt".Men tøyet - i hvertfall en del av det - var fortsatt noe fuktig. Legger dere tøyet rett i skapet etter skaptørt program? Eller kan det blir mugg/jordslag hvis det er littegrann fuktig? Skjønner ikke helt vitsen med den innstillingen hvis tøyet ikke kan legges rett i skapet etterpå... :-) 0 Siter
Gjest navnet skjemmer ingen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vet ikke hvor de har begrepet "skaptørt" fra, det betyr ikke at klærne er tørre nok til å legges rett inn i skapet. Ha aldri gjort det, på noen av de tørketrommelene jeg har brukt. Kommer ikke an på kvalitet og pris, skaptørt er egentlig mer "litt tørrere enn stryketørt", etter min erfaring. Blås i det, still maskinen på ekstratørt hvis du skal legge klærne rett i skapet, mens det som krøller og som bør henge litt eller strykes med en gang, kan du prøve ut stryketørt og eller skaptørt.. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hos oss blir tøyet helt tørt på "skaptørt". De gangene det er litt fukt igjen er når både putetrekk og sengtøyet har havnet i en ball i dynetrekket. Whirlpool er merket på tørketrommelen. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Opplevde det samme som deg da vi kjøpte vår trommel,så her brukes det "ekstra skaptørt". Fiffige begreper ) Ville ikke lagt fuktig tøy i skapet nei, sånt blir det bare mugg av. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Dersom tørketrommelen er litt full, eller det er mange store plagg inni (som college-gensere/jeans til voksne, eller sengetøy) så må jeg kjøre det litt ekstra, men ellers er "skaptørt" helt tørt hos meg. Men jeg lar tøyet lufte seg noen timer før jeg legger det inn uansett, lar det bare ligge i trommelen med døren åpen - eller i en kurv ved siden av. 0 Siter
Helmi Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg må velge "ekstra tørt" i min trommel, hvis tøyet skal være skaptørt... og det skal det jo... 0 Siter
Lisabeth Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Skaptørt på vår tørketrommel vil si halvfuktig. Definitivt ikke noe jeg ville puttet i skapet. Skaptørt heter"ekstra tørt" eller noe i den dur. 0 Siter
annegunn Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Dersom tørketrommelen er litt full, eller det er mange store plagg inni (som college-gensere/jeans til voksne, eller sengetøy) så må jeg kjøre det litt ekstra, men ellers er "skaptørt" helt tørt hos meg. Men jeg lar tøyet lufte seg noen timer før jeg legger det inn uansett, lar det bare ligge i trommelen med døren åpen - eller i en kurv ved siden av. Hehe, det høres ut som om du har samme trommel - og samme vaner - som vi har her 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hehe, det høres ut som om du har samme trommel - og samme vaner - som vi har her Vel, med barnehagebarn er den hyppig i bruk - og det er ikke alltid tøyet rekker å finne veien tilbake til skapet før det skal brukes igjen Skjønner ikke hvordan folk uten tørketrommel overlever hverdagen i det hele tatt! 0 Siter
annegunn Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Vel, med barnehagebarn er den hyppig i bruk - og det er ikke alltid tøyet rekker å finne veien tilbake til skapet før det skal brukes igjen Skjønner ikke hvordan folk uten tørketrommel overlever hverdagen i det hele tatt! Da vi kjøpte vår tippet jeg at vi kom til å bli avhengige, og ikke skjønne hvordan vi klarte oss uten før, akkurat som med oppvaskmaskinen. Jeg hadde rett. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Da vi kjøpte vår tippet jeg at vi kom til å bli avhengige, og ikke skjønne hvordan vi klarte oss uten før, akkurat som med oppvaskmaskinen. Jeg hadde rett. Ikke sant Samme forholdet jeg har til stasjonsvognen min... Skjønner ikke hvordan folk med små biler (eller ennå verre, UTEN bil!!) får med seg alt... 0 Siter
annegunn Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ikke sant Samme forholdet jeg har til stasjonsvognen min... Skjønner ikke hvordan folk med små biler (eller ennå verre, UTEN bil!!) får med seg alt... Vi har ikke så forskjellig bilsmak heller Picasso, men prøvekjørte C5 i sin tid. Du har den ennå? 0 Siter
elfi Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Nei, "skaptørt" er nok ikke skaptørt på min AEG trommel heller. Bruker ekstra tørt. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Vi har ikke så forskjellig bilsmak heller Picasso, men prøvekjørte C5 i sin tid. Du har den ennå? Nei, har byttet i en Peugeot 307 nå Den er litt mindre, men man kan ta ut alle setene - og da blir det MYE bedre plass! Iom at jeg leaser - så blir det bytte hvert 3. år uansett. 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror skaptørt betegner "klær man skal henge i skapet"... Altså på hengere, og dermed kan det tørke seg helt ferdig der (bra med tanke på skrukker også, de retter seg ut hvis tøyet henger litt fuktig). Hvis klærme skal legges sammen og stables på hyller, eller i kommoder, må klærne være helt tørre, for da kommer det ikke luft til, og det er en risiko for mugg:-) Tror... 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror skaptørt betegner "klær man skal henge i skapet"... Altså på hengere, og dermed kan det tørke seg helt ferdig der (bra med tanke på skrukker også, de retter seg ut hvis tøyet henger litt fuktig). Hvis klærme skal legges sammen og stables på hyller, eller i kommoder, må klærne være helt tørre, for da kommer det ikke luft til, og det er en risiko for mugg:-) Tror... ''Jeg tror skaptørt betegner "klær man skal henge i skapet"... Altså på hengere...'' Ja, det var jo faktisk en plausibel forklaring! Jeg holdt på å bli litt snurt som forbruker, i og med at skaptørt ikke kan _legges_ rett i skapet, men henge det på henger kan man jo! Takk for innspillet :-) 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Da vi kjøpte vår tippet jeg at vi kom til å bli avhengige, og ikke skjønne hvordan vi klarte oss uten før, akkurat som med oppvaskmaskinen. Jeg hadde rett. *kremt* Jeg hadde liksom tenkt å fortsette å henge opp det meste og bare bruke den av og til.... Vel, jeg mistenker at det kan bli hardt å la være å legge tøyet rett i trommelen gitt ;-) 0 Siter
Gjest forskjell fra modell til modell kanskje? Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg bruker skaptørt på min nye bosch tørketrommel. Har valgt maskin med ekstra stort volum og den er aldri proppfull pga. det. Alt er helt tørt når jeg tar det ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.