Gå til innhold

sjenert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jadaneida

Var selv veldig sjenert før.Turte nesten ikke å snakke til fremmende .. spesielt jenter. Tror sjenerthet delvis har sammenheng med "gener" og delvis med oppvekst .. dårlig selvtillit.

For å få opp sin egen selvtillit mener jeg at man må tvinge seg selv til å prestere ting man egentlig ikke tør, eller har forutsetninger for å klare.

Som regel går det kjemegodt , og man kommer ut av det med styrket selvtillit.

Personlig så meldte jeg meg på et Rock`n roll kurs i KOM OG DANS. På veg til kurset holdt jeg på å snu flere ganger , men jeg tvang meg selv .. har ikke angret siden.

Hadde aldri danset før eller knapt tatt i ei jente. Der ble jeg tvunget til å bytte partner ofte, var skjelven i beina , men det gikk over etter noen danser. Ble etterhvert god å danse .. meldte meg på instruktørkurs ...holdt grunnkurs selv .. trodde jeg skulle dø av redsel , men etter grunnkurset var selvtilliten betydelig styrket.

En annen fordel var jo at jentene nærmest sto i kø for å danse med meg , fremfor de halvfulle kompisene mine som bare "kunne" danse med 7 i promille på fest.

Har ikke vært beskjeden siden (alderen hjelper jo også litt på )

Konklusjon: KOM OG DANS el.l.Funket ihvertfall for meg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29864-sjenert/#findComment-119345
Del på andre sider

Gjest sosfob

Var selv veldig sjenert før.Turte nesten ikke å snakke til fremmende .. spesielt jenter. Tror sjenerthet delvis har sammenheng med "gener" og delvis med oppvekst .. dårlig selvtillit.

For å få opp sin egen selvtillit mener jeg at man må tvinge seg selv til å prestere ting man egentlig ikke tør, eller har forutsetninger for å klare.

Personlig så meldte jeg meg på et Rock`n roll kurs i KOM OG DANS. På veg til kurset holdt jeg på å snu flere ganger , men jeg tvang meg selv .. har ikke angret siden.

Hadde aldri danset før eller knapt tatt i ei jente. Der ble jeg tvunget til å bytte partner ofte, var skjelven i beina , men det gikk over etter noen danser. Ble etterhvert god å danse .. meldte meg på instruktørkurs ...holdt grunnkurs selv .. trodde jeg skulle dø av redsel , men etter grunnkurset var selvtilliten betydelig styrket.

En annen fordel var jo at jentene nærmest sto i kø for å danse med meg , fremfor de halvfulle kompisene mine som bare "kunne" danse med 7 i promille på fest.

Jeg har diagnosen sosial angst/fobi, og har vel hatt mye av de samme problemene som du og "streik" beskriver.

Den første psykiateren jeg var hos, var også veldig positiv til dans som terapi. Han prøvde å få meg til å begynne på "kom og dans", men det gikk ikke den gangen. Men jeg har mange ganger tenkt på at "dansekurs" sannsynligvis ville være en hjelp i behandlig av sosial angst, da man, som du sier, må ha kontakt med mange dansepartnere samtidig som man lærer noe man kan bruke aktivt for å bli kjent med damer/menn. Får vel prøve å komme meg på ett dansekurs til høsten, jeg også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29864-sjenert/#findComment-119380
Del på andre sider

For å si det litt flåsete: 5 - 0 til deg! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29864-sjenert/#findComment-119381
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...