Gå til innhold

Duste folk ved fotgjengerfelt!

Anbefalte innlegg

Gjest bilisten
Skrevet

En tiong som irriterer meg er at noen folk ikke kan bruke vettet og folkeskikk ved fotgjengerfelt! Jeg stopper ALLTID hvis det står en stakkar som skal over veien (vet jeg har plikt til det) når mange kjører fordi vedkommende ikke viser tegn/tør å begynner å gå. Men det som er sinnsykt irriterende noen ganger er at folk på død og liv MÅ labbe ut i veien når det er fullstendig kaos i trafikken og ikke kan vente et sekund og slippe frem en bil. Folk går som regel i flokk når det er kaos, også må man som bilist vente lenge, greit nok. Men når det endelig blir klart kommer en etternøler som tusser sakte over veien, og før faenskapet har kommet over kommer det fler og fler, og da må man vente en evighet igjen. Kan man ikke være litt grei da og vente to sekunder med å begynne å gå for å få løsna litt for kaoset for bilistene av og til? Jeg veiver støtt og stadig over biler som har venta lenge hvis det bare er jeg som skal over veien. Synes ikke dere det er en uting, eller går dere sjøl og driter i bilistene bare fordi dere vet dere kan?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Folk står på sitt, det er det ingen tvil om.

Men det er virkelig skummelt med folk som går rett ut i veien på fotgjengerfelt uten å se seg for, bare fordi de har retten på sin side. Når de da i tillegg ikke bruker refleks i vintermørket er de nesten umulige å se. Skjønner ikke at de tør selv jeg.

Skrevet

I trafikken oppfører jeg meg. Litt fornuft får vi jo vise som fotgjengere. Skal man over der det er gågate, så bør man kunne slippe forbi en og annen bilist. Enig med deg.

Skrevet

Det som irriterer meg mest er ungdomskoleelevene som går midt i veien i nabolaget her. Det går fem-seks stykker i en rekke og sperrer veien, og gjør ikke tegn til å flytte seg når det kommer bil. Kanskje jeg er gal, men jeg blir såpass provosert at jeg tuter til de flytter. Det er drittunger det her er snakk, uten tvil!! Selv om jeg trodde 15-16 åringer var mer oppegående enn såpass.

Skrevet

Hvis du legger egoismen din til side så er det ikke så vanskelig som du vil ha det til. Du sitter tross alt, hvorfor skal gående vente på deg?

Skrevet

Det som irriterer meg mest er ungdomskoleelevene som går midt i veien i nabolaget her. Det går fem-seks stykker i en rekke og sperrer veien, og gjør ikke tegn til å flytte seg når det kommer bil. Kanskje jeg er gal, men jeg blir såpass provosert at jeg tuter til de flytter. Det er drittunger det her er snakk, uten tvil!! Selv om jeg trodde 15-16 åringer var mer oppegående enn såpass.

Skjøner hva du mener. Her sykler de 2-3 i bredden nedover en ganske bratt bakke, full fart, og bruker fartsdumpa midt i bakken som hopp. Veldig fint når man kommer som bilist i bunnen av bakken og skjønner ganske tidlig at dette er nødt til å gå dårlig. Jeg klarte nesten å stoppe helt, men en av unga så en helt annen vei og hadde ikke sjans til å stoppe - han kjørte rett på meg. Det var helt jævlig. :(

Annonse

Skrevet

Folk står på sitt, det er det ingen tvil om.

Men det er virkelig skummelt med folk som går rett ut i veien på fotgjengerfelt uten å se seg for, bare fordi de har retten på sin side. Når de da i tillegg ikke bruker refleks i vintermørket er de nesten umulige å se. Skjønner ikke at de tør selv jeg.

Ja disse sliter jeg med også. Av og til er det bare flaks at det går bra. Tenk om bilfører er uoppmerksom et øyelikk.

Når jeg skal over gata venter jeg med å gå til bilene har stoppet.

Gjest bilisten
Skrevet

Hvis du legger egoismen din til side så er det ikke så vanskelig som du vil ha det til. Du sitter tross alt, hvorfor skal gående vente på deg?

Hvis man er så funksjonshemma at man ikke kan vente to sekunder som det er snakk om her burde man holde seg inne, eller anskaffe seg rullestol. jeg er alt annet enn egoistisk i trafikken. Enten jeg kjører selv eller er fotgjenger, for jeg er også begge deler! Hva med å være litt ålreit mot sine medmennesker av og til? Koster det så jævla mye? Jeg snakker ikke om der kun en skal over, da venter jeg hvis jeg kjører, men når det er kaos og folk flyter over hele tiden, så blir det stopp med folk, men så kommer en dust som på død og liv må gå så ingen biler slipper over.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjører du overhodet bil og skjønner hva det dreier seg om?

Det er vel ikke snakk om at "bilisten" nødvendigvis har hastverk, men at all trafikken kunne godt smidigere om også fotgjengere viser hensyn og tenker litt praktisk.

Skrevet

Skjøner hva du mener. Her sykler de 2-3 i bredden nedover en ganske bratt bakke, full fart, og bruker fartsdumpa midt i bakken som hopp. Veldig fint når man kommer som bilist i bunnen av bakken og skjønner ganske tidlig at dette er nødt til å gå dårlig. Jeg klarte nesten å stoppe helt, men en av unga så en helt annen vei og hadde ikke sjans til å stoppe - han kjørte rett på meg. Det var helt jævlig. :(

Uff:-(

Hvorfor kan ikke foreldrene lære barna å oppføre seg skikkelig i trafikken??

Morning Glory
Skrevet

Når jeg kjører bil, irriterer jeg meg over fotgjengere (og andre biler). Når jeg er fotgjenger, irriterer jeg meg over biler (og andre fotgjengere). Hvorfor gjør ikke folk som _jeg_ vil hele tiden? Hehe

Skrevet

Hadde de enda gått over på fotgjengerfeltet så! I dag kjørte jeg over et fotgjengerfelt og 10 meter bortenfor veivet det en fotgjenger over gata i saaaakte fart... Han kom forøvrig bortover forbi fotgjengerfeltet og kunne utmerket godt brukt det!

I tillegg går folk i gata når det er utmerkede fortau på begge sider og glatt i gata! Akkurat det fatter jeg ikke - får lyst til å stoppe og spørre dem hvorfor.

Skrevet

Trø inn klutsjen og gi bånn gass - da stuper de unna! :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...