Gå til innhold

Vondt i venstre side av magen

Anbefalte innlegg

Gjest siljje
Skrevet

Det virker som om tarmen min ikke tåler at det er avføring i den ! Jeg har en sviende smerte i venstre side av magen.Ca midt på inn mot siden.Det er verst når jeg kjenner at jeg skal ha avføring. da blir jeg kvalm , kald svetter, masse luft i magen ,kaster noen ganger opp ,har først litt hard avføring så er det diare.Det virker nesten som en syklus ,fordi det går ca 3 uker mellom hvert " anfall " som kan vare i 1 til 3 dager.

Har vært hos lege , men fikk beskjed om at det ikke var noe farlig ,bare en irritert tarm.

Skal jeg alltid mtte ha det slik ?

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi
Skrevet

Irritabel tarm bruker å veksle i intensitet mellom gode og dårlige perioder. Mye stress øker symptomene. Det kan hjelpe å ha en regelmessig og rolig livsstil uten stress. Det kan hjelpe å øke fiberinnholdet i kosten. Bruk gjerne søkefunksjonen vår og let etter artikelr og svar som inneholder teksten irritabel tarm.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har du utposninger på tarmen, kan det også gi smerter. Du finner infor om dette på Internett. Søk på divertikkelsykdom og bakterieovervekst i tynntarm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...