Gjest Smurfen Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Hei! Jeg er en gutt på 21 år som har vært plaget med svimmelhet flere ganger i år og har besvimt 4 ganger på et år. Jeg merker som regel en god stund på forhånd at jeg blir svimmel, kaldsvetter, det piper i ørene og jeg får uklart syn. Er bevisstløs mellom 5-15 sekunder. Rett etterpå føler jeg meg uvel. Når jeg er bevisstløs kan jeg få kramper(har blitt fortalt det). Det kan ligne litt på et epileptisk anfall. Etter å ha besvimt i 1992 ble jeg henvist til nevrolog, og fikk tatt EEG, men fikk ikke bekreftet at det kunne være epilepsi. Nå, 9 år senere, har jeg igjen altså begynt å bli plaget med besvimelser. I februar besvimte jeg og slo hodet i ei dør, med det resulatat at ei tann knakk og jeg delte overleppa. En fellesfaktor for alle besvimelsene er at jeg er i stressede situasjoner når det skjer. I forrige uke besvimte jeg under et møte(1. dag på jobb). Nå begynner jeg å bli skikkelig nervøs for hva det er som feiler meg. Har blitt henvist til nevrolog igjen for CT-undersøkelse av hodet. Legen snakket om at det bl.a kunne være en svulst som presset på områder i hjernen, selv om sannsynligheten visst var rundt 2%... Noen som har noen aning om hva dette kan være? Begynner å bli rimelig deperimert pga dette.. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29888-svimmelhet-og-besvimelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Jeg synes i alle fall det er bra at du er henvist til nevrolog. Symptomene du beskriver fører jo tankene hen på epilepsi, men den vurderingen må nevrologen gjøre og ikke jeg. Svulster kan være årsak til epilepsi, men dersom det var starten på epilepsi du hadde for 9 år siden, er vel det lite sannsynlig. Jeg forstår godt at du gjerne vil ha et svar, men skikkelig svar på dette får du nok ikke før du er skikkelig undersøkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29888-svimmelhet-og-besvimelse/#findComment-119510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Jeg synes i alle fall det er bra at du er henvist til nevrolog. Symptomene du beskriver fører jo tankene hen på epilepsi, men den vurderingen må nevrologen gjøre og ikke jeg. Svulster kan være årsak til epilepsi, men dersom det var starten på epilepsi du hadde for 9 år siden, er vel det lite sannsynlig. Jeg forstår godt at du gjerne vil ha et svar, men skikkelig svar på dette får du nok ikke før du er skikkelig undersøkt. Hei Smurfen! Jeg har en "snill" epilepsi med sjeldne anfall, men de jeg har ligner en god del på det du beskriver. Jeg blir svimmel og desorientert/uvel før jeg mister bevisstheten og får kramper. Etterpå er jeg slått ut av hodepine og kvalme resten av dagen. Jeg kan jo heller ikke si hva du har, men en svulst er vel det minst sannsynlige. Etter hva jeg har lest, opplever man gjerne andre symptomer før epileptiske anfall hvis en svulst er årsaken. Håper ikke du må vente alt for lenge på videre undersøkelser. Jeg vet hvordan det er å gå der og ikke vite noe! Man tenker seg som regel det verste fordi muligheten jo er til stede, selv om den er liten... Håper det går bra med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29888-svimmelhet-og-besvimelse/#findComment-119612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.