Gå til innhold

Hva hvis?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei Irene.

Jeg har vært sykemeldt i ett år.Altså såvidt jeg kan finne ut så må jeg nå jobbe 26 uker før jeg har rett på event. nye sykepenger.Men min sak er spesiell.Jeg ble friskmeldt til aetat,og fikk jobb med en gang og er nå i full stilling.Nå vil vi gjerne bli gravide igjen og vanligvis i en slik situasjon så skulle det ikke være noe problem for meg å jobbe i den jobben jeg har om jeg skulle bli gravid nå.Men hva hvis jeg får fullstendig hetta og ikke klarer å fungere?(Sykemeldingen jeg har gått på var nemlig etter å ha mistet barnet mitt,han ble født alvorlig syk)Så om jeg nå skulle bli gravid igjen så er det klart at det vil bli en påkjenning for meg å være gravid igjen.Men hva skjer hvis jeg ikke klarer å fungere før jeg har vært i jobb i disse 26 ukene.Jeg har ikke lyst til å vente med å bli gravid heller nå når vi har tatt bestemmelsen om at vi skal ta sjangsen igjen.Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan ta permisjon inntil 12 uker før termin, og får fødselspenger dersom du har lønn eller sykepenger eller dagpenger 6 av de ssite 10 mndr før du TAR UT PERMISJON.

Dersom du "får hetta" så pass bare på at det skjer mindre enn 12 uker + 4 mndr før termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...