Gå til innhold

spm. om reisesyketabeletter


Gjest malli

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er gravid i 21. uke, og skal ta ferja fra Kr.sand til Hirstshals i morgen (lørdag). Er ikke særlig sjøsterk, og lurer på om jeg kan ta postafen reisesyketabeletter selv om jeg er gravid?

Er det normalt å være "sykelig" trøtt når en har kommet så langt i svangerskapet som jeg har? Føler jeg kunne sovnet hvor som helst og når som helst, og det er en kamp å komme seg opp om morgenen (hvilket jeg må, har en 7-åring, og en 3 1/2-åring). Var veldig trøtt de første 12 ukene i svangerskapet, men så ga det seg, for å komme igjen for et par uker siden.

Har slitt mye med blødninger, og tar pregnifer jerntabeletter.

Sluttet å blø for 2 uker siden.

Blir veldig takknemlig for svar, for jeg har problemer med å fungere i hverdagen nå (og når vi nå skal på tur til Danmark i tillegg).

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var to og en halv mnd gravid hadde jeg gått en del ned i vekt og hadde det helt forferdelig og fikk da Prostafen hos legen min for å greie meg gjennom jula. Nå sluttet de og virke etter to dagers bruk, så det hjalp jo ikke så mye :). Men du kan sikkert bruke de, selv om jeg i etterkant har hørt at de ikke er så bra for gravide(var ikke en lege som sa det da). Så du får kanskje vente til jordmor svarer for å være helt sikker.

Lykke til videre, og gled deg til å møte den kjæreste du har om noen uker!!(det går så fort atte :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Postafen er ikke farlig å bruke under graviditet. Du kan godt ta det mot sjösyke. Din trötthet kanskje kommer av lavt blodverdi da du har blödt en del? Du spiser jerntabletter, det er bra. Pröv å vile deg så fort du har mulighet. Tröttheten forsvinner kanskje ettervært. Lykket til videre!

"Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. for en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ronja røverdatter

Hei Malli!

Ville bare si at det var hyggelig å høre at du har sluttet å blø og at dere endelig får den turen til Danmark som dere hadde utsatt så lenge. Håper du får en fin tur, klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...