Gå til innhold

infeksjon i piercing?

Anbefalte innlegg

Gjest ella20

I ettermiddag oppdaga jeg plutselig en 'kviselignende' liten byll rett ved siden av piercingen jeg har i nesen. Den er på størrelse med et knappenål-hode. Tidligere idag fikk jeg et "slag" mot nesen så piercingen ble dradd halvveis ut. Nå er det litt ømt, og jeg prøvde å klemme ut den lille kulen, det kom litt verk.

Spørsmålet er: hva gjør jeg nå?

Skal jeg bare rense det grundig, og se hvordan det utvikler seg? (gi det et par dager?). Hvor ofte og hvordan burde jeg rense den? Holder det med saltvannsoppløsning og antibakteriell spray (desinfeksjonsspray)?

Eller, burde jeg komme meg til lege så fort som mulig?

Kan også nevne at jeg går på antibiotika akkurat nå, har 2 dager igjen av en ampicillin kur. (for visdomstann infeksjon).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29911-infeksjon-i-piercing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Nesen er et litt ømfintlig område for infeksjoner fordi lymfedrenasjen går innover i hodet og ikke bare nedover halsen. Når du nå har fått tømt ut pusset, kan du kanskje se det an litt, men vær snar å kontakte lege dersom byllen vokser, det kommer økende rødme eller varme rundt eller du får feber.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29911-infeksjon-i-piercing/#findComment-119508
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...