Gjest Elextra Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Inspirert av det andre søppelinnlegget: Jeg synes det er merkelig at vi her i Oslo ennå ikke sorterer husholdningsavfall. Vi sorterer jo ut papir, og leverer glass og metall i spesielle containere, men det aller meste går jo usortert i "vanlig" søppelbøtte ("restavfall"). Ingen sortering av organisk avfall, det går med restaavfallet. Noen som vet når det blir en endring på dette? 0 Siter
Gjest etter hvert Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=28739 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er mer overraska over at det ikke sorteres plastavfall i Oslo. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=28739 Takk for interessant link, planlegger ny plassering av søppelkasser og må ta evt. ny kasse i betraktning :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er mer overraska over at det ikke sorteres plastavfall i Oslo. Ja? Enig idet, aner ikke hva det går ut på en gang, jeg. Men litt pussig at når vi er på hytta, hvor kjøkkenet er omtrent to kvadratmeter stort, holder vi oss med tre ulike søppelkasser og sorterer etter alle kunstens regler (dvs. reglene i kommunen der). Der er vi et par uker i året, men hjemme, hvor vi er det aller meste av året, går alt i samme dunken. 0 Siter
laban Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er mer overraska over at det ikke sorteres plastavfall i Oslo. Helt enig. En stor del av det som går i søpla hos oss, er plast fra diverse emballasje. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Ja? Enig idet, aner ikke hva det går ut på en gang, jeg. Men litt pussig at når vi er på hytta, hvor kjøkkenet er omtrent to kvadratmeter stort, holder vi oss med tre ulike søppelkasser og sorterer etter alle kunstens regler (dvs. reglene i kommunen der). Der er vi et par uker i året, men hjemme, hvor vi er det aller meste av året, går alt i samme dunken. På jobben sorterer vi to sorter plast - plastfolie og plastemballasje. (i tillegg til organisk avfall, glass/metall, papir/papp og restavfall) Men der er vi altså så idealistiske at vi betaler for at noen skal frakte det vekk en gang i mnd eller hva det nå er. Så idealist er jeg faktisk ikke på hjemmebane... 0 Siter
birdie Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er mer overraska over at det ikke sorteres plastavfall i Oslo. Ja fyttirakkern, plast er jo det som virkelig fyller posene her i heimen - og det blir ikke hentet oftere enn hver tredje uke, blæh. Rekker å fylle en sekk rimelig full på den tida, ofte godt i gang med nummer to.. 0 Siter
adelie Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=28739 Det er bra at noe er på gang, selv om ting tar tid, og forbrukerne nok er modne for å redusere søppelberget. ''abonnentene legger plastemballasje og matavfall i hver sin fargede plastpose og kaster det i samme beholder som restavfallet.'' Dette høres rart ut, da posene ser ut til å revne ved sammenpressing når de kommer opp i hente-bilens mekanismer. Men de finner vel en løsning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.