Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest aneny

Kjære dr. Salvesen,

jeg er en ung dame på 34 år. har i det siste 3/4 året hatt tiltagende "hodesymptomer" uten at allemlege har funnet noe svar. jeg er heller ikke viderehenvist til videre udersøkeløser. Har dog fått tatt en ct.

Jeg får av og til noen "flerrende" hodesmerter på kun høyre side - det kommer plutselig og jeg kan fare til -akkurat som om jeg skvetter skikkelig, fordi jeg blir redd og fordi det gjør så vondt. jeg får ingen direkte hodepine etterpå, men en litt murrende følelse - og disse "flerrene" kan komme igjen flere ganger. Jeg er redd for hjerneslag og lurer på om dette kan være symptomer på forestående hjerneslag. Det er kun på et bestemt punkt jeg får disse flerrende( ca midt mellom øret og toppen av hodet) Jeg har normalt blodtrykk- er endel for tykk, men har lagt om kostholdet nå. NB! Jeg går regelmessig til massasje og tror ikke dette kan være pga spenninger i nakken/hodet. Har ikke en stresende jobb heller...men blir snart halvgal av at jeg er blitt så fryktelig redd for hva det kan være. Har du noen teori (har sjekket synet også - helt fint).

Håper du kan svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29922-utposning-p%C3%A5-blod%C3%A5re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Dette høres ut som "jabs and jolts syndromet" eller "idiopathic stabbing headache" som betyr plutselige tak av stikkende eller skjærende ("flerrende") smerter i et mindre område av hodet, av sekunders til minutters varighet. Det er en ufarlig tilstand. Slike symptomer kan avgjort ikke sees som noe forvarsel for hjerneslag eller blødning, men er uskyldige, selv om de kan være plagsomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...