Gjest aneny Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Kjære dr. Salvesen, jeg er en ung dame på 34 år. har i det siste 3/4 året hatt tiltagende "hodesymptomer" uten at allemlege har funnet noe svar. jeg er heller ikke viderehenvist til videre udersøkeløser. Har dog fått tatt en ct. Jeg får av og til noen "flerrende" hodesmerter på kun høyre side - det kommer plutselig og jeg kan fare til -akkurat som om jeg skvetter skikkelig, fordi jeg blir redd og fordi det gjør så vondt. jeg får ingen direkte hodepine etterpå, men en litt murrende følelse - og disse "flerrene" kan komme igjen flere ganger. Jeg er redd for hjerneslag og lurer på om dette kan være symptomer på forestående hjerneslag. Det er kun på et bestemt punkt jeg får disse flerrende( ca midt mellom øret og toppen av hodet) Jeg har normalt blodtrykk- er endel for tykk, men har lagt om kostholdet nå. NB! Jeg går regelmessig til massasje og tror ikke dette kan være pga spenninger i nakken/hodet. Har ikke en stresende jobb heller...men blir snart halvgal av at jeg er blitt så fryktelig redd for hva det kan være. Har du noen teori (har sjekket synet også - helt fint). Håper du kan svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29922-utposning-p%C3%A5-blod%C3%A5re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Dette høres ut som "jabs and jolts syndromet" eller "idiopathic stabbing headache" som betyr plutselige tak av stikkende eller skjærende ("flerrende") smerter i et mindre område av hodet, av sekunders til minutters varighet. Det er en ufarlig tilstand. Slike symptomer kan avgjort ikke sees som noe forvarsel for hjerneslag eller blødning, men er uskyldige, selv om de kan være plagsomme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29922-utposning-p%C3%A5-blod%C3%A5re/#findComment-119822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.