Gå til innhold

Singel eller samboer

Gjest Hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Singelliv eller samboer/gift. Hva er best synest dere?

Fordeler og ulemper?

Jeg er lykkelig singel(dame på 39) og ser nesten bare fordeler . Har vært samboer i 14 år, så jeg har prøvd det også.

Fordelene er så mange at jeg nesten kan skrive ALT. Men savner av og til en skulder og le eller gråte på.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Sofline

7

• Dorthe

5

• AneM1365380603

4

Skrevet

Singel:

Jeg bestemte alt selv. Hva pengene gikk til, hva jeg skulle bruke dagen til. Jeg kunne være i dårlig humør uten at det hadde stor påvirkning på noen andre. Det var mindre husarbeid og mindre matlaging. Jeg hadde mye alenetid og pusterom.

Samboer:

Jeg har noen jeg kan snakke med hele tiden. God og regelmessig sex, noen å dele opplevelser og ansvar med. En armkrok å sitte i, trøst når jeg trenger det, noen å sovne og våkne opp sammen med. Jeg har noen å lage mat til som setter stor pris på det. Økonomien er bedre.

Jeg er heller singel enn samboer i et middelmådig eller dårlig forhold. Men jeg er mye heller samboer enn singel i et godt og givende forhold.

Skrevet

Jeg er samboer, og har vært det siden jeg var 17år.

(med samme mann tilog med;0)

Fordeler, det er mange det! En å sovne inntil, en å våkne sammen med, en å snakke med, en å leke med, en som bryr seg om meg,som venter på meg når jeg kommer hjem, en å spise mat sammen med,En å le sammen med, en å dele huslige oppgaver med, alltid en handyman tilgjengelig ;0)

Kan skrive side på side om det positive jeg og. :0)

Det negative...Tja, det er jo en ekstra som roter da..Ellers kan jeg ikke komme på noe negativt..

Jeg kunne aldri bodd alene...

Skrevet

Singel:

Jeg bestemte alt selv. Hva pengene gikk til, hva jeg skulle bruke dagen til. Jeg kunne være i dårlig humør uten at det hadde stor påvirkning på noen andre. Det var mindre husarbeid og mindre matlaging. Jeg hadde mye alenetid og pusterom.

Samboer:

Jeg har noen jeg kan snakke med hele tiden. God og regelmessig sex, noen å dele opplevelser og ansvar med. En armkrok å sitte i, trøst når jeg trenger det, noen å sovne og våkne opp sammen med. Jeg har noen å lage mat til som setter stor pris på det. Økonomien er bedre.

Jeg er heller singel enn samboer i et middelmådig eller dårlig forhold. Men jeg er mye heller samboer enn singel i et godt og givende forhold.

Jeg er enig med deg Glimtipper.

Skrevet

Jeg trives som samboer, og forhåpentlig også som gift en gang i framtiden (jeg har truet ham med å fri den 29. februar).

Det kan være litt slitsomt med andres rot en gang i mellom, og noen ganger har man bare lyst til å være alene, men som oftest har jeg det best når samboeren er hjemme (han er sjømann så han er uansett ofte hjemmefra). Dessuten er det veldig kjekt å slippe oppvasken hver dag og å ha en som bretter sammen klesvaska i ny og ne. Noen å le og gråte med er absolutt også et pluss, men den viktigste grunnen til at vi er samboere er at jeg nok ville savnet ham, og ikke bare en samboer, hvis han forsvant ut av livet mitt.

Skrevet

Jeg er enig med deg Glimtipper.

Jeg er enig med deg og Glimtipper. :-)

Skrevet

Jeg er samboer, og har vært det siden jeg var 17år.

(med samme mann tilog med;0)

Fordeler, det er mange det! En å sovne inntil, en å våkne sammen med, en å snakke med, en å leke med, en som bryr seg om meg,som venter på meg når jeg kommer hjem, en å spise mat sammen med,En å le sammen med, en å dele huslige oppgaver med, alltid en handyman tilgjengelig ;0)

Kan skrive side på side om det positive jeg og. :0)

Det negative...Tja, det er jo en ekstra som roter da..Ellers kan jeg ikke komme på noe negativt..

Jeg kunne aldri bodd alene...

Du kunne nok helt sikker bodd alene ,viss du ikke hadde en du var glad i:)

Men er sikker på ar du også har det fint. Alt til sin tid.

Skrevet

Jeg er enig med deg og Glimtipper. :-)

Enig med deg, Dorthe og Glimtipper:

Skrevet

Singel:

Samboer:

Godt skrevet:)

Og det med økonomi er nok rett. Men jeg har visst blitt vant til lite penger også:)

Skrevet

Du kunne nok helt sikker bodd alene ,viss du ikke hadde en du var glad i:)

Men er sikker på ar du også har det fint. Alt til sin tid.

Kanskje det..Men kan ikke se det for meg nå...

Vi er jo vanedyr. :0)

Skrevet

Det er sannelig bra vi alle er så enige, glimtipper, sofline og geir ;o)

Skrevet

Det er sannelig bra vi alle er så enige, glimtipper, sofline og geir ;o)

Jeg dekket alle baser ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Mine erfaringer:

Fordelene som singel: Du har kun deg selv aa tenke paa, slipper aa hoere hyling hver gang yndlings -fotball- teamet scorer. Ogsaa slipper jeg aa legge ned dolokket hver gang jeg skal paa do.

Fordelene med samboer/ektefelle: Han er der alltid for meg. Han troster meg hvis jeg har det vondt, og han er der naar jeg trenger kos. Ogsaa er det kjekt aa ha en filmkompis og dele ei flaske roedvin. Han faar meg til aa foele meg trygg og hel :-)

Ulempene:

Som singel kan du ha et vondt savn etter en partner... I et forhold maa du gi mye av deg selv, og legge egoet ditt paa hylla. ( Men det er jo egentlig ikke negativt da....) Ogsaa faar du mindre tid til venner.

Jeg trives best i et forhold, eller rettere sagt, med min kjaere :-)

Skrevet

Mine erfaringer:

Fordelene som singel: Du har kun deg selv aa tenke paa, slipper aa hoere hyling hver gang yndlings -fotball- teamet scorer. Ogsaa slipper jeg aa legge ned dolokket hver gang jeg skal paa do.

Fordelene med samboer/ektefelle: Han er der alltid for meg. Han troster meg hvis jeg har det vondt, og han er der naar jeg trenger kos. Ogsaa er det kjekt aa ha en filmkompis og dele ei flaske roedvin. Han faar meg til aa foele meg trygg og hel :-)

Ulempene:

Som singel kan du ha et vondt savn etter en partner... I et forhold maa du gi mye av deg selv, og legge egoet ditt paa hylla. ( Men det er jo egentlig ikke negativt da....) Ogsaa faar du mindre tid til venner.

Jeg trives best i et forhold, eller rettere sagt, med min kjaere :-)

''Ogsaa slipper jeg aa legge ned dolokket hver gang jeg skal paa do.''

Er min samboer et unikum som legger ned dolokket mon tro? Vi har aldri snakket om det, han gjør det bare, men jeg har hørt mange som klager over det samme som deg. :-)

Skrevet

Greit å ha noen å være enige med. Dessuten slipper Dorthe, du og jeg å formulere hva vi synes når Glimtipper allerede har skrevet det så fint. :-)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Jeg er singel(48) med mange "pausefisker" "ler" Har vært det i 5 år nå og liker av og på uken som pappa for ei jente på 12 år.Singel livet er til tider litt tomt men med mange fordeler "dolokket og tubeklemmingen" Og friheten generelt.

Savner også denne gode dype samtalen med en fortrolig kjæreste og ha noen å stelle for og bli stelt med.Men har kommet dit i livet at alle livsfaser har sin sjarme spørs bare hvordan man inretter seg.

Skrevet

''Ogsaa slipper jeg aa legge ned dolokket hver gang jeg skal paa do.''

Er min samboer et unikum som legger ned dolokket mon tro? Vi har aldri snakket om det, han gjør det bare, men jeg har hørt mange som klager over det samme som deg. :-)

Mannen min er visst også unik akkurat der ;) Dolokkproblematikk har aldri vært noe tema de tyve årene vi har holdt sammen ;)

Skrevet

Tja, jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om det å være singel. Jeg traff min mann da jeg var 15år :) Det å være to om alt er godt og trygt. Jeg kan ikke tenke meg en annen tilværelse.

Skrevet

Enig med Geir, Sofline, Dorthe og Glimtipper:

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...